June 18, 2009

:: aku dah tiada nenek ::

semalam, 17 jun 2009
nenek saudara aku meninggal
nun kat johor bahru
setelah beberapa hari di wad atas sebab strok
akhirnya dia pergi juga
aku terlalu sibuk semalam sampai
tak sempat pun nak angkat telefon
hanya dapat pesanan yang kata dia dah pergi


memang dia bukan nenek betul aku
memang dia bukan nenek yang rapat dengan aku
tapi, sekurang-kurang nya dia tetap nenek aku


bayang kan, aku kene tahan nangis dalam tempoh yang lama
sebab aku terlalu sibuk
dada sakit sebab rasa nak nangis tapi tak boleh
masa aku telefon balik kakak aku
air mata aku bergenang, tapi aku cuba dongak ke atas
supaya ia tidak jatuh. dan aku berjaya


masuk kereta. aku cuba untuk senyum
cuba untuk ketawa
tapi, bila masing masing senyap
aku asyik terpikir pasal dia
baru aku teringat yang aku tak jumpa dia pon lepas aku kahwin
sudah lah dia tak datang majlis aku
aku pulak tak ambil inisiatif pon untuk jumpa dia
malah, encik suami pon tak pernah jumpa dia


itu yang buat aku menyesal sangat
nampak macam aku tak peduli kan dia pon
nampak macam aku tak hirau pon dengan keberadaan dia
nampak macam aku tak anggap yang dia tu nenek aku
nampak macam aku campak dia jauh jauh


oke. aku cucu saudara yang derhaka
ape ape pon
tolong
sedekah kan al-fatihah untuk dia
ye?
terima kasih

June 11, 2009

:: LRT ::

tersangat sibuk sampai aku tak sempat nak update sini
ni update pon pasal, aku nk cerita
semalam aku dah try naik lrt
aku pon tak tau la, putra ke..lrt ke.. ape ke
aku sebut lrt je la senang
dari kerinchi sampai kg baru
macam pengalaman2 orang lain juga la
aku dapat hidu macam2 bau
dapat dengar macam2 cerita
tapi yang pasti nya
aku risau sungguh kalau aku kene raba
uwaaaaaaaaa
nasib la pengalaman pertama tak menakutkan
heh


___________________________



tempat kerja dah makin oke
kalau minggu lepas, hari2 aku kate kat encik suami mau resign
tapi minggu ni dah semakin oke
cuma aku masih gelabah la kalau mat2 saleh ni menuju ke aku
tunggang langgang aku bual
heh
aku arap tak lama lagi, english aku semakin oke la
insyallah
sebab kesian aku tengok diorg ni terkebil-kebil
tak paham ape aku cakap
*gelak guling*
nasib encik suami ade, kadang2 mau ajar aku cakap
*pelok kuat kuat*


____________________________


banyak betol mende jadi kat kampung
kejap je aku tinggal
tapi dh macam2 cerita
alhamdulillah yang baik baik saje
yang pasti, lagi bape bulan aku bakal dapat adik ipar
semoga semua berjalan lancar


rindu menggunung kat kalian...!!!
nasib la sekarang ada teknologi 3g
leh 3g same mak n bapak n semua kat kampung

oke da..
mau sambung wat keje
take care bloggers..!!

June 4, 2009

:: letih ::

nak update pasal apa ye ?
sebab sekarang semua orang tiada dalam ofis
jadi, aku mau ambil kesempatan untuk coret di sini
tapi aku tak tahu nak cerita pasal ape?


kehidupan yang baru ni sangat memenat kan
dengan masa kerja yang tunggang terbalik
walau waktu kerja patut habis pada 6 petang
tapi aku masih tak dapat pulang ikut masa
masih dalam usaha untuk menyesuaikan keadaan
bangun awal pagi untuk ke tempat kerja
bukan jauhnye rumah jadi persoalan
tapi, aku sedikit tidak gemar dengan waktu bekerja yang begini


tapi, siapa aku untuk asyik mengeluh
siapa aku untuk asyik mempersoalkan kenapa
patut aku bersyukur di beri rezeki oleh Allah
patut aku bersyukur sebab syarikat ini mahu ambil aku bekerja
walau tahu, aku terlalu sedikit pengalaman
dan sepatutnya juga aku harus bertahan untuk hadap semua masalah ini



untung punya suami yang memahami
untung punya dia yang redha tentang kerja aku
dan aku berharap dia tetap begitu sampai bila bila
berharap dia selalu dapat untuk tolak ansur
berharap dia selalu senyum bila aku buka pintu kereta
penat. aku tau dia penat
maaf suami saye
moge ini semua akan lekas berakhir
moge nanti kite akan punya masa,
untuk sarapan pagi bersama
untuk makan malam bersama
sabar oke
untuk memulakan hidup baru, memang begini agaknya


bergurau senda dengan kamu sebelum terlena
sangat indah
terjaga dalam pelukan kamu
terlalu indah
apa lagi yang aku mahu ?
yang aku punya sekarang,
semua indah indah
terima kasih tuhan
moga kau kekal kan hidup ku yang begini

June 2, 2009

:: hidup baru ::

oke. internet boleh access
jadi, aku akan boleh update selalu
________________________


keluarga baru, rumah baru, persekitaran baru
aku tak mahu cerita pasal aku berpisah dengan family aku hari tuh
sebab nanti aku nanges
berat nak lepas kan keluarga sendiri
tapi aku ingat pesan sorang kakak kat tempat keje lama
dia kate, nak tinggal kan family atas sebab suami,
tak baik sedih sedih
tak elok dia kata.
jadi, aku akan selalu tahan rasa
sebab aku mahu jadi isteri yang soleh dan berdikari
aku tak mahu asyik asyik nangis layan rasa
rasa yang memang tak kan pernah habis ni
yang penting aku tahu,
mereka di sana akan selalu ingat aku
sampai bila bila


keluarga baru lebih kurang mcm keluarga di kampung
aku ada adik adik ipar yang fun
emak mertua yang sporting
bapa mertua yang menyenangkan
juga adik beradik lain yang best
harap dengan ada nya mereka boleh buat aku lupa rasa sedih

oh ye..hampir terlupa
aku sudah punya suami
suami aku gila. dia sangat gila
pastu dia bodo. buwekkk
haaihhh
terima kasih sebab selalu sabar dengan perangai aku
aku yang asyik asyik nak nanges
asyik asyik mengeluh
asyik asyik kate .. "cukup ke ni?? "
huhuuhuh
sangat indah rasanya, sebab dia selalu ada
sangat indah bila aku bangun, dan ada dia di sebelah
terima kasih sayang
terima kasih atas segalanye
moge kau tak kan pernah berubah
walo kau dah gemuk sedikit
tapi aku tetap jek sayang
my teddy bear..!!!!


malas nk cerita pasal keje baru
sebab aku blur
nanti aku cerita lagi
sebab mau lunch dengan my dear chem
tata all
doakan aku ye
moge semua baik baik saje

May 28, 2009

:: moge jumpa lagi ::

esok last day aku kerja
aku takut tak sempat nk coret apa2
jadi nya aku coret sekarang
sebab aku tak pasti,
bila lagi aku berpeluang untuk ber "blogging"


jadi....di entry ini
aku ingin minta maaf
sekiranya ada coretan aku yang menyakitkan hati
mengecil kan hati kalian
sungguh. mungkin aku tidak perasan
maaf aku pinta


mengenali kalian ketika aku gembira sekejap
kemudian ketika aku jatuh
kemudian kembali gembira
dan akhirnya mengakhiri zaman bujang aku
itu semua kenangan yang tak mungkin aku lupa
percaya lah. insyallah. kalian tetap di hati


kepada kamu kamu
aku doa kan kalian sihat sentiasa
gembira sentiasa
tetap lah singgah di sini
tetap lah "update" di ruang shout box itu
sebab, suami aku akan selalu online di sini
dan yang terpenting
jangan pernah lupa kan aku
tolong simpan aku dalam dalam di hati kalian
moge hubungan ini tak kan pernah terputus


doa kan aku bahgia bersama suami
doa kan aku sukses di tempat kerja baru
doa kan hati aku kuat sebab jauh dari keluarga
dan doa kan moge aku dapat zuriat yang manis manis
heh


-assalamualaikum-


____________________________________________


Dont Forget Me - Macy Gray

In the wintertime
Keep your feet warm
But keep your clothes on and don't forget me
Keep the memories
But keep your powder dry too


In the summer by the poolside
While the fireflies are all around you
I'll miss you when I'm lonely
I'll miss the sunshine too


Now don't forget me
Please don't forget me
Make is easy on me just for a little while
You know I think about you
I hope you'll think about me too


When we're older
a little slowe
r it doesn't matter
now come on get happy
'cause nothing lasts forever
but I will always love you


Now don't forget me
Please don't forget me
Make is easy on me just for a little while
You know I think about you
I hope you'll think about me too


May 27, 2009

:: saye yang tembam ::

khas untuk ct (anak saudara saye)
ni la rambut baru cik
rambut ni wat cik nampak maken tembam
hahahaha
tapi xpe laa..sebab dah rimas ngan rambut lama
dah rosak teruk
:(







__________________________________


kawan kawan
meh click
sini

jangan bosan yee
hihihih
^-^

May 26, 2009

:: yiipeeeee ::

update



aku dah dapat keje
walaupun 'contract' tapi tak ape la
lebih baik ada dari tiada
tengs to anieza, member dari VF
tapi aku akan tetap cari keje lain
maksud aku yang 'permanent' laa
___________________


tahniah kat agus & nisa
sudah selamat melahirkan 'tiara irdina'
moge kedua-dua nye cepat sihat