May 20, 2009

:: percaya lah aku kata..jauh itu tidak seronok ::

masuk hari ini (20/05/2009) genap sudah,
19 hari aku bergelar seorang isteri
sebenarnya masih tak ada apa pada status "isteri" itu
kecuali kan yang itu itu
*psstt...kamu kamu paham la apa yee
maksud aku dengan kenyataan di atas tu
sebab; kami masih tinggal berasingan
lepas saje selesai majlis di batang kali
aku terus pulang JB, dan dia tetap di sana
boleh bayang kan tak apa kami rasa ?
heh



bukan masalah rindu ke apa tau
sebab, dulu dulu pun kami jauh jauh
sebulan sekali atau 2 bulan sekali baru jumpa
tapi, kali ini macam lain sebab
aku dah jadi isteri dan dia suami aku
aku rasa bersalah tinggal kan dia sebab
macam aku lepas kan tanggungjawab aku sebagai isteri
aku tahu, semua pun paham situasi aku
tapi, tiada siapa pun tahu apa yang aku rasa
nasib lah, aku jenis yang simpan segala di hati
jadinya semua aku simpan elok2 dalam hati
biar aku saje tahu, biar aku saje rasa
arghhh .. ini semu kan dugaan Tuhan
entah entah nanti, lagi besar dugaan yang Tuhan beri
harap harap, kami dapat hadap dengan tenang



dan hari ini, dia sakit
aduhai .. ape jenis isteri agaknya aku
duduk di sini senang lenang
gelak gelak
sedang kan dia ... haaaihhh
maaf kan saya wahai suami
"moge aku tidak di golong kan di antara
isteri isteri yang derhaka"
"insyallah"



moge lekas sembuh
moge hati kamu kuat
kita jumpa hujung minggu ni yee?
"ai dah potong rambot tau"
"tak sabar nk tunjuk kat yu"
^-^

8 comments:

Anonymous said...

moi : haaaa..kalo tamo jdik istri derhaka..cepat amek m.c. pastuh dtg cni..ngeh..ngeh..


hmmm.. "itu..itu" pe seihh..??

olen said...

sabar la kak yer..
ni baru permulaan nye...
nanti dah lama ok la...

namo cedih2...
nanti hilang lawa akak :D

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

huhuhu sapa suh duk jb tak bek taw :P...org tunggu kad dr dia sampai bejanggut :P

-icha03- said...

babe
lu tu yg dh mc..
nape x dtg?
huh :(

olen
x sedih da ni..
juz excited tg esok..
nk pegi kl
yippiieee...

anna
sori sgt2..
tp percaye laa..
cha dh post :(

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

cha..baiklah daku percaya sambil letak tangan kat dagu n bepk mana la kaad tue pg hasishh
weekend lpk mana???

kuin said...

cha.. sbr ek? Ujian Allah dari pelbagai sudut sayang.. sdikit ksabaran jer yang cha perlukan.. kuin doakan cha tabah hadapi hari2 seterusnya,.. terima dengan rasional stiap apa yang di dtgkan utk kita.. slmt mlayari kehidupan berumahtangga.. slamat mnunaikan tgjawb sbg isteri...

take care..

chik star said...

lar demam ke?
demam rindu tuh cha..

eee kejap je dh 19 ari eyh.
rasa bru je lagi semlm tgk gmbr cha.
:P

best tak best tak ?

mrberett said...

sabar ya...dugaan memang sentiasa datang :)