February 23, 2009

:: family ::

lebih 30 orang
yang pertama seumur dengan aku.
28 tahun
dan yang terakhir sedang mula mau merangkak
aku bilang dia yang terakhir,
sebab buat masa ini belum ada tanda,
ade lagi penambahan
heh.
kau ada berapa ?
ramai macam aku kah ?
dan lagi, sebagai mak saudara,
rapat tak kau dengan mereka ?

kalau aku? sangat rapat
aku membesar bersama mereka
umur juga tidak berapa jauh
aku ada lebih kurang 15 orang anak saudara,
yang dalam lingkungan aku
maksud aku, anak anak 80-an
jadi. kami sangat rapat
dulu dulu kami bermain sama sama
gaduh gaduh itu biasa la
contoh. aku paling rapat dengan nur
tapi, kami pernah juga gaduh besar
setahun tidak berjumpa. setahun tidak bertegur sapa
sedih? tak boleh di gambar kan
tapi, itu kan kehidupan
aku memang kurang sepupu.
tapi aku kaya dengan anak saudara

dan minggu lepas, anak saudara aku yang sulung kahwin
walau aku sudah punya 5 orang cucu saudara
(sebab 3 orang anak saudara aku sudah kahwin)
tapi, ini kali pertama majlis kahwin anak saudara diadakan

meriah. memang lah.
sedih. ada sedikit.
kenape?
sebab, nanti nanti aku dah tak rasa ini semua
nanti nanti aku akan tinggal kan mereka
nanti nanti aku sudah tidak dengar gelak ketawa mereka
nanti nanti aku tidak dapat berpeluk bersama

macam yang aku cakap dulu la
kau terpaksa lepas kan bahgia kau sekarang
untuk kecap bahgia kau yg akan datang
dan tiada penyesalan dalam diri aku untuk itu
sedikit pon tidak
walau, masa aku bilang pada mereka
yang aku nanti sudah tiada di sini
yang aku nanti akan tinggal kan mereka
yang aku nanti sudah tiada di sini
yang aku nanti tidak dapat berkumpul lagi
dan aku bilang juga
betapa aku harap mereka akan ada nanti
di satu saat yang aku mahu mereka bersama aku
aku mahu peluk semua
aku mahu nanges bersama
haaihh. sebak pula

moge moge mereka tidak lupa kan aku
moge moge mereka selalu sayang aku
moge mereka tahu, aku tetap saje makcik yang paling best
tetap saje makcik yang paling sporting
tetap saje makcik yang bole simpan segala rahsia
dan makcik yang selalu mahu buat ank saudara nya bahgia

*buat ct (slh seorang ank saudara aku)
ct satu-satu nya anak saudara cik yang baca blog ni
sampai kan pada yang lain
betapa cik sayang kalian
oke ?


_______________________________


:: perkahwinan noi & taufik ::







sebenar nya memang tak jauh la
KL - JB
KL - SINGAPURA
tapi tetap juga sudah ada jarak
tapi takpe lah
kalau datang KL kita masih bole jumpa
kan ?

*senyum lebar*

6 comments:

Anonymous said...

muke taufik = kumpulan ahli fikir..

moi.. cutting lu baekkan.. yg gmbr kt kete tuh..seb baek ngan ank buah.. kalo x dah jeles dah.. huhuhu

.::WaNiE::. said...

tak yah nyesal kawen tu best..lalaallalal huhuhu

chik Star said...

mesti bestkn dapat mak saudare yg comel mcm cha.
hihi.

dengan anak2 sedara mcm kawan jer,
akrab. !

cha kalau dok jauh pon ade bestnye jugak.
nnti jrg2 jumpe.
mesti rindu dendam.

jgn sedih cha,
kan kekasih ade.
:)
ngeee ~~

waNNa said...

gile ramai anak sedara..
nnt ko kawen anak ko kasik ramai camtu gak eh

-icha03- said...

babe
lu tade tgk mende laen ek
ciissss

wanie
bukan nyesal laa..
hish dak kecik ni :p

bintang
hehehe
baek baek ;)

wana
tamo la ank ramai2
penat
hahah

waNNa said...

comel2 keponakan ko