February 19, 2009

:: kerja kerja kerja ::

dulu masa aku mula masuk alam pekerjaan
aku takde pon lalui hal yang payah
takde pon lalui jalan yg berliku
aku pergi pon sebab abg ipar aku suruh
pergi interview dan terus dapat
aku kerja dengan guna sijil SPM aku
dapat la gaji mase tuh rm750.00
masa tuh aku masih study kat unitar-jb
dengan gaji sebanyak tuh aku guna utk tanggung hidup
mase tuh tahun 2003
sesak idup. tapi kene teruskan juge
lepas keje atau weekend ade kelas
mane nk beli buku lagi. kasi mak duet. bapak lagi
payah. tapi kene juge. itu la kehidupan
kan ?

keje. keje. keje dan terus keje
smpai la tahun 2005 aku resign
konon. nak masuk bidang baru
aku dh abes study
ade degree da konon. aku nk masuk bidang yg aku belajar
heh.
tp sebenarnya, gaji situ x byk pon
tapi, aku jatuh cinta dgn tugas baru
siyes. tp sebab aku x suke dgn sistem pengurusan
aku resign juge
dan kebetulan, pengganti aku di syarikat lama sudah resign
jadi aku cuba tawar diri. diterima
alhamdulillah
dan gaji aku di naek kan rm250.00. jadik la rm1,000 tuh
bersyukur. dari tiade. kan ?
terpakse lupakan psl ijazah yg aku dapat tuh
simpan dlm file dulu lah. nanti2 pasti ade guna nya

keje. keje. keje dan terus keje smpai la skrg ni
aku dh naek sikit pangkat. gaji naek juge
bersyukur. sbb aku x pernah sangke
dengan posisi kerja aku skrg, akan dpt gaji seperti itu
dan aku percaya, mungkin sebab setia aku pada ketua
mungkin itu
dan aku selesa dengan gaji sekarang. dengan tempat skrg
segala nye selesa

tapi itu lah. kadang2 tuhan mahu uji
diberi kita kegembiraan, dan ditarik kegembiraan kite yg dahulu
sekarang, aku harus lepas kan kerja yg ini
kerja yg sudah hampir 5 tahun aku pegang
(tolak sebulan yg aku resign tuh. heh!)
sayang. tapi aku harus juge

dan sekarang, baru aku tau
betapa azab nye utk cari kerja yang baru
betapa pedih nye menunggu panggilan telefon utk di temuduga
betapa berharap nye aku masa menghantar resume
betapa risau nye aku menghitung tarikh tamat menunggu
sungguh. aku x pernah rasa
baru ini
betapa, kadang2 aku rasa sudah letih
betapa,kadang2 aku rase sedih dengan diri sendiri
betapa, aku rase aku tidak begitu baik untuk di ambil bekerja
betap. betapa. betapa
terlalu lama agaknye aku duduk di posisi yg selesa
smpai kan aku cepat betul mengeluh dengan dugaan kecil ni

ini bukan entry penyesalan
bukan sayang
aku cuma luah kan apa yang aku rasa
risau aku bukan aku main main kan
bimbang aku bukan aku sengaje kan
sungguh
aku tidak mahu menjadi beban
selama 5 tahun lebih sudah pegang duit sendiri
tidak minta bantuan orang lain
makan ke aku. tidak makan ke aku. simpan sendiri
tapi nanti. bila di sana. aku tidak mahu jadi beban
aku mahu yg membantu kamu
membantu kamu selagi aku mampu
tapi, sampai sekarang. nampak nye masih belum ada rezeki aku
masih sunyi. masih sepi

tapi, aku percaye.
Tuhan itu selalu beri aku peluang
sungguh
dan aku percaya.
masih ade peluang kerja untuk aku satu hari nanti
haaaiiihhh hati.
bersabar lah

_____________________________________


*jadik. kamu kamu
kalau ada yg memerlukan aku sbg pekerja
sila bantu yee
aku mahu yg di kawasan KL
tolong ye
*muke sungguh sungguh*

12 comments:

Anonymous said...

gua ader keje kosong mahu..?? *angkt2 kening*

keje itu ialah.. sanggup utk dikerjakan.. auummmmm..

fixer said...

keje~ keje~ keje~ = duit~ duit~ duit~

takde kerja = takde duit

dah ada kerja best, terpaksa berenti.

dah ada peluang, tak nak, gaji tak cukup.

so,

tak yah keje = tak yah berduit.

ermmm...aku la ni..iskh iskh iskh menganggur berbulan2...

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

ehehehe saya suda tolon tp x tau la camner ...sabo yerk ..ujian tuh...ehehhe

^^CoMeL^^ said...

Besaba ye tayang *kiss*
insyallah ade rezeki tue nnt...
kamO mahu private ke gomen??

-icha03- said...

babe
ceehhh ... :p

im
pemalas neh
lempang mau ??

anna
tengs ekk ..
sayang dia.. :*
doa2 dpt la ekk

mels
x kesah jek
ape2 pon bedal
yg pnting ade keje

chik Star said...

ichaaa
tahniah.
ehem ehem
hihi

as doakan icha cecepat dapat kje k.
meh try kt ipoh la.
mahu ?

Anonymous said...

hem..mau kerja di kl?lebih mencabar kos hidup dr JB..fikir2kan lah..

^^CoMeL^^ said...

wokeh..
kalau ade kat mane2 kusong
yg mels tau mels gtau eh.

insyallah dpt kije tue nnt..
tingkatkan kesabaran aman oke *pelOk*

Oyin said...

jadik owang gaji kudut jer dh arr...apa susah2 pk [-(
kudut mampu byr laaa muahahahaaa

pari-pari said...

InsyaAllah ade rezeki tu ade nnti kak.
saye doakn utk akak skali kayh!
take care!
:)

-icha03- said...

bintang,
timer kasey :p
nk try keje ipoh ?
jauh nyee...
pe jeekk :p

anony,
insyallah
rezeki ade di mana2

mels
tengs ekk ;)

yin
jd org gaji kudut??
aku rela jek .. =)

molly
tengs adek .. :*

.::WaNiE::. said...

sabar sket..:)