December 31, 2009

:: hari terakhir 2009 ::

dah hampir 2 bulan aku tak tulis apa2 kat sini
mungkin sebab aku memang tiade masa
mungkin sebab aku memang takde mood untuk tulis
atau mungkin juge tiada apa untuk di tulis

tahun 2009 memang tahun yang sangat mengujakan
tahun yang paling indah dalam hidup aku
menjadi isteri dan siapa sangka sekarang bakal bergelar ibu
rasa macam dah sempurna hidup ni
aku ada suami yang terbaik (bagi aku)
aku ada keluarga yang selalu ambil berat
walau mereka jauh di mata
dan aku ada keluarga kedua yang sangat sangat fun
aku dah tak perlu yang lain

biar lah kadang2 kami terputus wang
kadang2 bertengkar kecil dan membawa besar
kadang2 aku nangis diam2 sampai ada satu masa aku tak boleh kawal
kadang2 rindu yang teramat pada keluarga di kampung
biar lah.. biar lah ..
yang paling penting aku ada suami yang selalu dekat dengan aku
yang selalu peluk aku masa aku sedih
yang selalu tenang kan aku dengan kata2 indah
yang selalu sabar dengan segala karenah aku
yang selalu cakap dengan aku masa aku sudah tido
(aku tau sebab kdg2 aku pura2 tido)

aku dah tak perlu apa2
aku tak perlu rumah besar
aku tak perlu baju cantik2
aku tak perlu kereta mewah
cukup la apa yang aku ada sekarang
cukup lah dengan apa yang kite genggam sekarang
cukup lah dengan,
kau untuk aku
dan
aku untuk kau

lebih kurang hampir 8 bulan kami bersatu
terasa singkat sangat masa
dalam masa 8 bulan
aku tau, aku belum beri yang terbaik untuk dia
untuk kenyang kan dia pon aku belum berjaya
tapi aku akan tetap berusaha ke arah itu
aku tak pernah mengeluh walau hari2 buat nasi goreng untuk dia
dan paling menyentuh kalau tiap hari aku terima sms dia
kate yang nasik goreng aku sedap
aku arap dia jujur dan aku percaye dia tak tipu aku
adik dia adalah cikgu terbaik aku
terima kasih sebab selalu bantu aku

sekarang hanya tinggal menanti untuk aku melahirkan
insyallah Mac tahun depan
semoga semua akan baik2 saja
walau kadang2 aku tak bole terima dengan keadaan aku yang sekarang ni
segalanya berubah
fizikal aku
owwhh .... hampir tiap malam aku fikir
bole ke aku kurus balik
bole ke?
agak2 suami aku akan sayang aku ke dengan fizikal aku yg mcm ni
kadang2 agak segan jalan dengan dia
kesian dia jalan dengan org gemok mcm aku
hahaha
tapi aku sebak juge kalau dia kadang2 tak segan2 utk pegang tangan aku
tak segan2 untuk cium aku depan orang ramai
cuma aku yang kadang2 terase
kesian dia :(
lebih2 lagi kalau bertembung dengan perempuan cantik
aduhaaii .. pecah pecah hati aku
arghhh .. perasaan perempuan mengandung
sensitif betol
kadang2 bukan ape pon, sendiri jek terase
semoga suami aku selalu sayang aku
tak kan pernah berubah

"haaaiii ... suami saye
gua tau sepanjang gua mengandung
banyak sangat kata2 gua yang menyakit kan hati lu
banyak sangat tingkah laku gua yang guris hati lu
banyak sangat emosi gua yang mengganggu lu
gua tau, hampir tiap malam gua mengeluh
hampir tiap malam gua mengaduh
dan gua tau
lu selalu simpan rasa lu
lu selalu sembunyi sedih lu
lu selalu telan segale nye
ampun & maaf dari gua
semoga nanti nanti tiada lagi yang begini
semoga nanti nanti emosi gua akan kembali stabil
gua tak boleh bayang kan hidup gua tanpa lu
sungguh gua tak boleh bayang kan
semoga hati lu selalu untuk gua
semoga hati kita tak kan pernah berpaling pada yang lain
gua selalu beruntung sebab ada lu
walau lu selalu kata yang lu tak kaya
lu takde apa nak beri pada gua
takpe laa
harta & wang tu nanti kita pelan2 cari
sama-sama
yang penting kita selalu ada rasa sayang di sekeliling kita
ailebiu, sayang
"selamat tahun baru"
jom celebrate!!!!
heh. "



untuk semua blogger
"selamat tahun baru"
moge apa yang di azam akan tercapai
moge bahgia selalu
dan moge rasa sayang juge ada di sekeliling kalian
insyallah


14 comments:

aNaS said...

HNY gak utk ko!
dah, jgn byk layan perasaan..aku doakan ko sentiasa tabah..
Selamat menjadi ibu!!

-icha03- said...

waahh!!!..
1st person ni komen..
tengs ana..
ko pon same..
selamat jadik ibu ..!!!
tak sangke ekk..
same2 lak kite...
take care..

aNaS said...

punyela lama nak tgu ko update!
hari2 aku bukak tau...

*pasni same2 ssh hati anak nak amik exam! ;)

-icha03- said...

hahah..
tade cite la naa...

a'ah kan..
same2 debar2..
aku..ko..ita..
sape lagi?
adoi laa..
bole lak same2 jd mak..

MamaCira said...

cha.. selamat tahun baru!!
masa preggy mmg gitu..
semua x kena..
kejap² nak nangis..
kejap² nak makan itu
kejap² sakit
kejap² terasa hati
tapi hargai masa² itu cha
jarang² pompuan lain lalui..
tahniah cha!
tahniah ada laki yang memahami..
duit bukan segalanya cha! ingat!
tapi segalanya perlukan duit!!
jom carik duit! carik banyak²..
usaha tanpa henti
doa tanpa putus
....

wei dah scan ker?
apa ada dalam perut?
bege atau siput?
moge² sihat slalu
take care!

^^AnGGun^^ said...

Selamat tahun baru cha..
haaihhh rindu nak baca penulisan ko nih..huhuhuhu...akhirnya apdet pon..

Insya Allay walau apa pon wawad tetap sayang ko..dah2 tamo sedey2..
ko patot pk pompuan2 yg lawa n kuwus tue mesti jeles tgk ko bebadan dua..
tmbh plak ade somi sebaik wawad..
;-) dah2 insya ALLAh lepas bulan MAC tue ko akan kwus balik;-)

Mr_Aries said...

selamat tahun baru.. semoga segala galanya lancar buat kalian berdua :-bd :-bd

H said...

selamat tahun baru cha.
nanti pas dapat baby, mami ciki datang jenguk.
grrrrr....
:)

-icha03- said...

reen;
tu la kan
macam2 emosi ade..
baby aku ek ?
insyallah putera :)

mels
arap2 dapat la aku kurus blk kang
hihihih

mr aries
tengsss ;)

ciki
mcm comel pulak "mummy ciki"
hihihihi
:)

(o_0) said...

epy nu year!!

walaupon aku frust ko kawen xtgu aku ..

aku frust xdpt nk sanding double ms 20 10 2010.

aku frust .. aku lmbt kawen lak tu dr ko ..

tp aku epy .. sbb nnt aku lak nk kawen.. yaaaaayyyyy

lg epy.. sbb nnt tgk kawan dtg sume bwk anak.. hureeeyyyy..

bpk bg satu adiah.. mak bg satu adiah.. anak bg satu adiah..

yippieeeeeeeeeeeeeeeeeee...

*eh adiah anak ko aku dah beli :| *

penyet said...

haaa skrg baru tau kan camne hidup berumah tangga..
geloranya hyn kite jerk yg tau..
sib bek xdok ngan pemli.. lagi susah mau kawer bile pemli tyn pesal 'si die' xtirut mkn skali.. lalalala

pasni giliran shem lak.. rsa la apa yg kami rasa..

tp tu sume akan lebe mendewasakan kite ttg erti kehidupan hehehe

* setat 17 bulan ni nak setat idup sendri.. nak rasa pe yg icha rasa :D

-icha03- said...

chem
x sangke kan..
cpt jek ms berlalu..
moge semua jln lancar utk ko..
jgn gado2 tau..
adiah smpai 2 ke neh?
melampau la ko.. :p
adiah anak aku dh ade?
biar betol ?
melampau awal nyee...

agus,
nnt dh rase..
cite yeee.. ;)

(o_0) said...

xgado² mana best .. kena ah ade adegan tumbuk menumbuk.. br la thrill .. muahahahahaha

*pssttt ..ari tu aku tumbuk dia .. siap bg siku tajam lagik :| padan muka kan *

ssh nye nk jd ppn lembut nieh..

hah siyes ler adiah da ade.. xcaye tnye she ...

mochitsuki said...

aku tade komen..
tapi..
aku nanges baca blog ko.
*jujur*
aku nanges..
xtau nape.
hahaha.. gile bukan..
aku gile.. :)
titikkkk