April 5, 2010

:: Aryan Rifqy Putera (21 Mar 2010)::



hari ni 5 Apr 2010
sudah genap 16 hari aku lahir kan Aryan Rifqy Putera
terlalu panjang rasenye kalau
aku nak cerita kan satu persatu di saat saat menanti kelahiran bayi ku
cukup la kalau aku kata kan
pengalaman ni menjadi kan aku lebih menghargai kehidupan
lebih menghargai ibu bapa
lebih menghargai keluarga
dan lebih-lebih menghargai suami aku

ketika ini, si kecil ada tidak jauh dari aku
tadi aku tinggal kan dia kat bawah. sorang-sorang
tapi x sampai hati
aku bawak dia naek atas sekali
sungguh.aku macam tak nak jauh dengan dia
mungkin. mungkin semua ibu akan rasa macam ni
baru lah aku rasa naluri seorang ibu

Pengalaman melahirkan si kecil memang takkan aku lupa sampai mati
sampai sekarang aku rasa trauma
rasa takut untuk melahirkan lagi
ada hikmah nya juga aku bersalin melalu kaedah pembedahan
doktor nasihatkan untuk aku tidak mengandung dalam tempoh 2-3 tahun
sebab aku memang takut untuk mengandung lagi
perasaan takut bila doktor kata
yang leher si kecil terbelit dengan tali pusat 2 kali
cukup-cukup menakutkan aku
Alhamdulillah
semua selamat
aku dan si kecil selamat
syukur. terima kasih tuhan

mungkin. terlalu banyak dosa aku
hingga Tuhan duga aku begitu
bayangkan, aku rasa sakit untuk lahir kan
tetapi pintu rahim ku hanya buka 4cm selama sehari
dan akhirnya aku terpaksa di bedah
aku masih ingat saat suami ku telefon
dia kata,
"sebagai suami lu, gua maafkan semua dosa lu"
"tolong kuat. tolong tabah"
percayalah. ni dugaan untuk lu"
"dugaan untuk isteri yang baik"
berkali-kali aku cakap,
"kalau gua isteri yang baik"
"tuhan takkan duga gua mcm ni"
"pasti segala urusan di permudah"
"pasti sakit itu tidak sebegini"
sudah lah aku lewat melahirkan hampir 10 hari
ditambah dengan kesakitan yang tidak boleh di kata
dan akhirnya membawa aku kepada bilik pembedahan
kau rasa, aku baik ke?
orang baik x kn di duga macam tu
tapi sudah lah
aku selalu percaya, segala yang berlaku pasti ada hikmah
tak baik buruk sangka dengan Tuhan
pasti Tuhan sudah merencana yang terbaik untuk aku dan si kecil

aku bersyukur ada keluarga mertua yang mengambil berat
keluarga dari JB yang sanggup datang dan tunggu hingga aku melahirkan
kawan2 yang selalu ambil tahu
dan yang paling penting
suami yang tidak pernah lepas genggaman tangan nya
(kecuali bila dia tiada di hospital.heh)
sebab itu aku kata di status facebook
aku tak tau nak cakap mcm mana rasa ni
semua jadi satu
sedih + sebak + seronok + kecewa + syukur dan macam-macam lagi

sekarang aku masih berpatang di rumah mertua ku
mungkin akhir april ini baru aku pulang JB
rasa dah tak sabar sangat
rindu betul aku pada kampung
hampir 6 bulan tak pulang
rindu.rindu.rindu
^-^

owhh yeee...tak lama lagi
2 Mei akan menjelma
tak sangka dah nak hampir setahun aku bersama dengan incik suami
haaihhhh
terima kasih Tuhan
di atas segala kurniaanMu
aku betul-betul bahgia
sangat


Dua putera kesayangan ku
Aswad Putera & Aryan Rifqy Putera


9 comments:

Emynz said...

Hehhehe. congratz dear fwenzy.ko baik sangat sebab tu dia bagi double dass nye ujian keh3. ok x kelaka. lol anyway fb kene block taleh komen, shaiton kan. Komen sini je ah. Lagi 2 minggu me nak travel lagi. kene beli ole² ke aaaaaah malas. lol. wish u all da best with c kecik fren.

Intan said...

tahniah cha, aku ske nama anak ko :X gabungan yang kena..

oh camtu eh rasa jadi ibu..turn aku x lama lagi..hope aku setabah ko la :-s ..

mebi kita kena panjatkan kesyukuran sbb dapat suami yg baik & betol-2 memahami..

aku alah agak teruk tapi aku tabit pada mamat atas kesabaran & keprhatinan dia...dia tau aku jadi camni sbb dia =)) ...

moga ko sihat & pantang betol-2 ;)

^^AnGGun^^ said...

tahniah cha;-) itu je mampu mels ucapkan..nak komen lelebih mels tade ape2 pengalaman

illafira said...

Tahniah.. semoga cha n baby sihat2 selalu

theywe said...

tahniah icha.. comel macam ibunya.. miss u and take care

(o_0) said...

maaf lg sekali ~!! tu je..

♥naematulsaadahismail♥ said...

taniah sis ;)

chik star said...

icha,
lame as xjenguk blog,
tros dapat taw icha selamat melahirkan...

thniah...
lepas ni as pulk..
doakan ye.

Anonymous said...

+ help u