December 24, 2010

:: kawan rapat ::


tadi kat FB, aku buat status yang sama
pasal teman rapat
sebab tiba-tiba aku rasa
aku macam dah hilang semua kawan-kawan rapat aku
mungkin
mungkin aku tak ada kawan yang betul betul rapat
tapi ada juga la beberapa kerat yang aku rasa agak rapat
rapat maksud aku yang boleh kongsi segala
yang boleh berahsia
yang boleh memahami aku

aku pun mungkin salah
sebab kurang menghargai kawan kawan
sebab itu agaknya, ramai dah yang hilang
contoh; kawan di JB
bukan aku tak mahu jumpa kalian
sebab ramai yang bilang
kalau aku balik kampung, bukan jumpa diorg pon
aku susah nak jelas kan
aku duduk jauh dari family
kadang-kadang balik kampung pon 2 hari 1 malam
kau ingat, cukup ke masa tu untuk aku manja manja dengan keluarga
sampai kan kadang kadang, aku juga adek beradek aku yang aku x jumpa
(ah.aku benci cakap psl ni. sebab aku nak nanges da)
sebab aku jauh, bagi lah aku seminggu sekali pon
tetap aku cakap, x cukup untuk aku dengan mereka
kadang, aku memang dah rancang
untuk jumpa kawan kawan
tapi, ruang untuk itu memang takde
orang bole kate;
"alaaaaaaaa..x kan xde mase skit pon"
kau duduk tempat aku, then kau rase la
jumpa mak bapak weh
kau gile ke jumpa mak bapak kau cuma 2 hari?
aku tak bole ah
x puas
haih

aku cuma harap, kawan kawan paham
tapi aku tahu, ade yang memang tak nak paham
dan mungkin, aku terlalu penting diri sendirik
mungkin juga. itu aku akui
tapi entah lah, susah

kawan kawan di KL
walau dah dekat
pon kadang kadang aku x jumpa
contoh;chem
dekat sangat da dengan rumah
tapi x jumpa juge
contoh kedua; mochi
antara kawan rapat aku tuh
pon x pernah jumpa since aku pindah KL neh
pelik tak?
owh yeah, ciki juge
aku tak tau bila dapat jumpa dia
dan antara kawan2 aku mcm an, ieta
ieta tuh, anak dia dh bape bulan da
masih x sempat pon nk jengah

aku pon tak tahu mana silap
dan aku tak tahu silap siapa
kawan kawan
mungkin, ini silap aku
aku minta maaf
sebab sudah hampir melupakan kalian
bukan aku berubah sebab sudah punya suami, sudah punya anak
tapi mungkin kita di batas kan dengan masa
dengan situasi
dengan tanggungjawab

jadi, entry kali ini
aku tujukan untuk semua kawan kawan
kamu kamu yang pernah rapat dengan aku
kamu kamu yang pernah singgah di laman ini
kamu kamu yang pernah simpan aku dalam hati kalian


percayalah
aku tak pernah lupa kalian
kamu kamu selalu ada dalam hati
aku simpan erat erat kat sini
*tunjuk hati*
dan sesungguhnya
aku rindu
rindu untuk berteman
*sigh*


4 comments:

mochitsuki said...

susah bukan..
berumah tangga susah..
apelagi kalo belum..
:(
haihhhh

^^AnGGun^^ said...

dah3x..tamo sedey3 ye cha
insya Allah kawan2 faham..
biasala dulu len skang ni..
tanggungjawab besa skg..masa pon tbatas kan =)

ape kata wat reunion..
kumpul semua kawan3x
takpon plan sehari untuk famili day.
tyme tu leh lepaskan wendu dengan kawan2x jap =)

-icha03- said...

chi
tanggungjawab besar sgt
kan?
hhuhuh

mels
best gak idea tuh
tp ade ke mase?
hahahahha

(o_0) said...

weh ko nk jumpa tak??? tunggu 8hb kalo xbusy la... nnt aku update.. skrg nk honeymoon dlu.. ngeee