August 11, 2011

:: kakde ::




dah banyak kali bukak blog ni
tapi tiap kali nak mula, mesti termenung
tak tahu nak cerita apa
jiwa tak tenteram agak nya memang buat seseorang jadi gini. kot
buka tutup. buka tutup. akhirnya aku terus tak buka buka da

tapi sejak malam semalam, aku rindu betol kat teratak kecil aku
teratak kecil di bandar sana
tak tahu apa cerita
entah macam mana encik suami uruskan
tapi aku yakin, mahligai itu indah indah saja
baik baik saja. kan?

juga aku rindu pada penghuni 90-10-06
encik suami dan kakde
tiap malam berjerit bergaduh. ade saje yang tak kene
gaduh pasal tak mandi la. gaduh pasal berebut remote la
juga bila masing masing tunjuk skil ber-showdown.
macam cilakak
dan aku selalu rasa bersalah bila tak pasal buat muka pada diorg
entah lah, kadang emosi tidak stabil
dan aku tahu, diorang. berdua. banyak makan hati dengan aku
maaf sebab aku bukan akak yang bagus
juga bukan isteri yang sempurna
tapi aku harap aku akan jadi mummy yang terbaik

bulan puasa ni, aku teringat pada lampu kelap kelip tu
dulu aku tak kerja, jadi nak beli ape pon kene berkira
aryan suka sangat tengok lampu kelap kelip jiran sebelah
sebab kesian kan aryan, mokde dia belikan satu
lepas pasang tu, kitorang posing sakan
tapi tak dapat nak letak pic tu kat sini sebab pic tu dalam hp yang lama
seronok betol aryan tengok lampu lampu tuh
tak berkelip dia. terima kasih sangat kat adek ipar aku tuh
sebab dia gembira kan anak aku
tahun lepas juga aku berala kadar
sebab encik suami kerja seorang
nyaris nyaris baju raya tiada, padahal bukan penting pon kan
masa tu yang penting baju aryan. dan juga bajet untuk pulang kampung
lagi sekali adek ipar aku tuh, beli kan aku kasut raya
comel kan dia? hahahahahh
sebab tu, aku tak berkira pon untuk belikan dia apa apa
walau benda tu seringgit aku tetap ingat dia

bukan aku tak sayang pada yang lain
tapi dengan dia sebab kami sebumbung
banyak sangat berkongsi cerita
berkongsi rasa, berkongsi pelbagai
sayang pada dia ade lebih sedikit
cakap lah aku tidak adil atau apa
tapi hakikatnya memang begitu laa..

dia; aku yakin orang yang paling sedih,
bila aku buat keputusan untuk pindah balik JB
berkali aku cakap pada dia
kehidupan lepas berkahwin bukan lah mudah
kadang, apa yang kita rancang jadi sebaliknya
kadang, apa yang kita harap hilang macam tu je
tapi, selagi kita (suami isteri) tidak pernah lepas genggaman tangan,
jangan risau. sebab insyallah semua dapat dihadap sama sama

aku selalu beri contoh tentang perjalanan hidup aku pada dia
sebab aku nak dia tahu liku hidup ni bukan nye selalu lurus
banyak sangat bengkok nya
terpulang kita; bagaimana untuk teruskan perjalanan tu

aku tak tahu apa motif aku tulis ni
cuma nak bagi tahu, kat mana pon aku berada
sayang aku pada kalian (adek adek ipar dan keluarga mertua)
tak kan berubah
percaya lah
terutama kau kakde..!!



:: bersama kakde ::




::penghuni 90-10-06 sejak feb 2010 ::

4 comments:

Anonymous said...

apdet pun.. huh!!

janna said...

alahaaaaaiiiiii.sedey wehhhh.aku rinduuu ko sangat2.

-icha03- said...

incik,
suke hati la bile pon nk update
huh...!!!

kakde,
rindu ko juge wehh..
jumpe raye nnt
insyallah

Anonymous said...

a'ah la..
ak lupe lampu kelip2..
nnti bli nak dot..
pasang dlm uma..
mesti aryan igt uma kl die.. :)