June 19, 2012

:: __________ ::




"cakap lah yang benar
 walau itu menyakitkan"




tapi, bila kau dah tahu yang benar
bila dah tahu yang betul
sakit pula rasa 
kan?

tak apa lah
dah kalau itu yang benar
dah kalau itu yang jujur nya
terima je la
ape pon yang orang lain rasa, itu tak penting
yang penting rasa puas hati
sebab dapat luahkan kebenaran
kan?

^-^


5 comments:

.::WaNiE::. said...

sakit untuk diterima, tapi mungkinikau penah terima benda yg lebih menyakitkan.

tapi kalau selagi kite menentang, hidup pun tak tenang.

harap kau boleh selesaikan semuanya

Es hash ei Ka Ei en said...

kita mmg selalu ingin dgr ttg kebenaran yg mengembirakan.

mmg menyakitkan kalo dgr perkara benar psl kita yg kita sendiri tak suka hakikat kebenaran tu.

pikir +ve.

At least kita tahu awal ttg 'kebenaran yg menyakitkan' tu...

at least kita boleh perbetulkan keadaan seawal yg mampu.

sebelum kita terlewat mengetahui tentang 'kebenaran yg menyakitkan' tu yg akhirnya membuat kita sesal tak sudah!

seorg yg sakit cancer tak kan suka dgr yg dia pengidap cancer yg serius. tp kalo dia tak diberitahu awal ..dia xkn tahu yg mungkin hidupnya tak kan lama.

"setiap kebenaran yg pahit pasti akan ada manisnya"

mochitsuki said...

aku xbrape nak fahammmm
waaaaaaaaaaaa
cube eksplen kat aku

Emynz said...

kalo tak, tadek ah quote " the ugly truth " coz the truth isn't always beauty, but the hunger for it is .. tiheh hangin there buddy ^_^

mochitsuki said...

apsal xleh komennnnn
yg post atas??