June 11, 2012

::sendu di pagi hari ::



"cik, i really want u to know,
your marriage is very inspirational to me
sebab cik have to go through hardship
berpisah dengan your husband just to lead a better life
i'm living my life and leading my marriage,
taking u as my best example
susah susah dulu, senang senang kemudian
i know this is random
but i envy and  proud of what u have done
and go through all this while
love you"


----------------------------------------
----------------------------------------





ini aku dapat dari anak saudara aku
tiap kali aku baca ini, airmata akan jatuh
entah kenapa
mungkin sebab aku rasa tersentuh sebab dia paham
mungkin aku rasa dihargai sebab dia tahu 
bukan senang berjauhan dengan suami
bukan senang untuk berdikari sendiri
bukan senang nak tengok anak membesar tanpa suami bersama


all this while,
untuk setahun lebih berjauhan ini
jarang sekali untuk aku mengalir airmata
aku cuba tabahkan diri
aku cuba untuk tidak menangis
sepenat macam mana pon,
sebolehnya aku mahu tersenyum bila ngadap aryan
pernah dia nampak aku nangis,
tapi ah..budak nakal itu, sudah pandai mengusik
dia ajuk aku menangis bersama
dan akhirnya aku tergelak besar
haaihh .. pengarang jantung buah hati intan payung

entah apa motif cerita begini di sini,
 di pagi isnin, di hari pertama bekerja ni
jujur. aku sedang down
jadi, aku perlu ayat ayat motivasi seperti di atas
untuk tenteram kan hati aku
untuk sedap kan hati aku
untuk ingat kan aku,
jangan pernah buat keputusan terburu-buru
jangan pernah silap membuat perhitungan
dan jangan pernah kesal dengan apa yang pernah terjadi
face it!
bear it!
enjoy it!
sebab aku percaya, tuhan tak kan uji aku,
kalau dia tak sayang aku
kan?
sekurang nya Dia masih ingat aku,
sebab tu dia duga aku
kan?
walau baru sebentar tadi aku cakap dengan laki aku
"kenapa tuhan tak nak bagi kita peluang untuk bahagia?"
oke. maafkan aku
itu ayat orang sedang tak betul akal fikiran nya
itu ayat orang yang sedang tersasar sangat pemikiran nya
mungkin aku sedikit melupakanMu, Tuhan
mungkin sebab itu kau duga aku?
mungkin. mungkin. mungkin

wake up! be strong!
aku tahu, aku lebih kuat dari yang aku sangka
oh tuhan, terima kasih
kurniakan aku seorang lelaki yang sangat kuat hati nya
beri aku seorang lelaki yang selalu cuba memenuhi kehendak aku
pinjamkan aku seorang lelaki yang terlalu menyayangi aku
oh tuhan, bantu aku
moga kami tabah untuk lalui ini semua
moga kami tak kan terlepas genggaman tangan
dan moga ikatan kami semakin utuh



moga rasa kita tetap sama
dari dulu hingga nanti
^-^ 

4 comments:

.::WaNiE::. said...

ko mmg kuat :)

Emynz said...

ure stronger than u think ma fren :)

mochitsuki said...

seyes..
dalam otak aku..
aku sentiasa pikir bebukan..
harap ko xmacam aku..
hehehe..
*senyummmm*

-icha03- said...

wanie & mynz
TQ

Chi
tak tak tak
ini lain
:)
aniwei tq yaaa :)