November 5, 2008

:: buku merah bersimbol hati ::




aku dah dapat buku ini semalam
puisi puisi indah dari dia
masa tentang buku merah bersimbol hati ni di kesah kan
aku tak online lagi
then, masa 1st day aku on lps naek cuti
jualan sudah di tutup
kebetulan masa tuh, fynn ade online
so, sempat tanye dia masih bisa oder atau tak
naseb baek, ade rezeki. masih sempat


buku ni comel sungguh. hasil tangan sendirik
sangat indah fynn. terima kasih
di helaian pertama buku ini
ada tulisan tangan fynn;
"icha, jangan penat"
waaahh..aku rase sebak pulak
aku rasa, tiap helaian pertama tu kata kata nye laen laen ye fynn?
sebab, chi punye kata katanye laen

so, fynn .. puisi yang paling saya suke
yang tajuk nye;
_______________________________

:: GADIS YANG DISAMPAHKAN ::


jika kau tak izinkan aku menjahit tubuhmu pada aku,
sila beredar

andai kau tak relakan aku menyimpan bulan dibilikmu,
sila keluar

jika kau tak kalihkan aku memejamkan matamu tiap waktu,
sila pergi.

andai kau tak redhakan aku merangkulmu tanpa jemu,
sila mengerti --

rasa posesi ini bukan semata buta-buta,
rasa milikan ini bukan semata dusta-dusta.

silapkah cemburu?
salahkah cintakan kamu?
bodohkah keyakinanku?
apakah aku tak malu?

tersiat-siat seperti kertas dikoyak-koyak
walau sekadar embun menyentuh jarak,
disiang-siang seolah ikan dipotong-potong
meski hanya angin menghembus kosong.

mengapa kenapa?
mengapa saya?

aku takut dilupakan, kerana itu.
aku takut hilang, persis dahulu.

kewujudan yang tidak lain tahu.
keberadaan yang sentiasa dikelambu.

tuhan, padamkan cinta aku pada manusia,
kerana ia menyiksa aku.

tuhan, yakinkan aku, dzat aku ini tak sepenting mana,
yang ku kononkan pada jiwaku.


aku ini perempuan,
sebijak mana pun aku,
harus menjaja menjual cinta.


_____________________________


terima kasih fynn
kerana sudi kongsi puisi kamu
saya tidak akan penat
sebab saya selalu percaya,
dia itu ada; cinta itu ada

5 comments:

mochitsuki said...

cinta itu ada..
yerpp.. stuju...
akunye kaver depan..
xde aa merah sgt cam konye.. :p
nnti aku amek pic oke..

Anonymous said...

gler dlm seihhh maksud puisi dia..

*tabek spring pada fynn*


malu rasenye nk letak puisi2 kt blog nih dah lps nih..jauh sgt bezanya kedalaman pengetahuan b..huhuhu

-icha03- said...

chi
oke
aku tunggu
ko lak wat entry psl buku nih

b
besh kan puisi dia
ade lagi banyak
klu rajen
bace jek kat blog dia tuh
tapi kan sayang,
b punye puisi pon menyentuh juge tau
menyentuh hati dot
sangat!!
jangan la malu nk post puisi lagi
dot sll jek tunggu
lg pon, fynn x kutuk punyeee
kan fynn ??
heh.

chik Star said...

dalam .
menusuk kalbu.
selalu sedih bile bce puisi fynn
:)

pari-pari said...

best nye kakak
:)