November 3, 2008

:: seram nih ::

cerita seram nak ? ermm .. tapi aku tak tahu la ni seram ke tak
aku tade la rase seram sangat, cuma ini 1st time aku rasa
atau 1st time aku kene
okeh. sape sape yang penah pegi umah aku
mesti tahu la, keadaan umah aku macam mane
aceli, tade la seram sangat or angker sangat
kalau dulu, ye.. aku setuju. memang agak seram
tapi, sekarang dah tak rasa nye sebab pokok pokok sudah di tebang
memang x seram pon. aku kuar umah 3/4 pagi pon aku berani
aku pulang selewat 12 malam pon aku berani
(tapi itu masa aku belum kenal kekaseh. sekarang dah x bole. dia bising)

ni nak cerita bukan pasal luar rumah aku
tapi pasal dalam rumah aku. atau lebih tepat dalam bilik aku
dah banyak kali juga, akak aku kata yang anak2 diorg tak berani tido bilik aku
tapi, aku lagi suka sebab bilik aku tak bersepah
plus aku pon x berapa suke kongsi2 bilik nih
(melaenkan kalau dah kawen nanti lah)
tambah lagi yang bilik aku tu dah kosong, since aku dh pindah keluar
dah tade org solat kat situ
org tua tua kate, bilik; tak elok dibiar kn kosong
nanti ade penghuni laen
heh

tapi, aku tak pernah percaye la benda benda tuh
sebab tiap kali aku balik kg ujung minggu
tiap kali aku tido bilik aku tuh
aku oke jek. tade rase apa apa pon
mungkin sebab tu bilik aku. aku dh biasa
dan mungkin juge sebab aku dh rindu bilik aku tuh
jadi nya, aku tido smpai tak ingat keadaan sekeliling
sebab tuh, aku suke blk kg masa aku bukan dalam pantang
maksudnye; aku bole solat dalam bilik aku

(panjang nye intro. heh)
okeh. macam ni. masa sabtu malam ahad tuh
aku memang macam susah la nk tdo
sebab aku macam x puas bual bual dengan kekaseh
sebab dia ada futsal siangnye, jadi mlm tuh dia tdo awl
so, aku masih jek terkebil-kebil nak lelap
susah betol. tapi akhirnya. aku lelap juge
aku tak ingat berapa lama aku tdo, tapi x lama aku rasa
aku tak kate, mende ni betul jadi tau
aku cuma rasa, aku kene sergah
suara tu betol betol ngadap muke aku
aku terjaga. tapi aku tak nmpk ape ape
aku tak nak pikir apa apa
aku pusing ke kiri, aku tarek selimut. aku baca ayat kursi banyak2
aku baca banyak betol, sampai aku tido
tu pesan kekaseh laa, baca ayat kursi banyak2
aku rase, tiada ape ape kot
sebab aku x de pulak rasa bulu roma meremang ke ape
so, aku anggap tiade ape ape la
tapi, bila aku teringat sergah tuh, aku ade rase seram skit la
tak banyak. skit jek

aku tak sempat jek nk cite ngan kekaseh psl 'keseraman' nih
sebab dia bizi jek minggu ni
huhuhuhuh :'(


sama juge masa aku kene 2 or 3 tahun lepas
masa tuh, aku baru lepas mandi
lepas tu aku solat
lepas tuh, masa rakaat terakhir tuh,
aku macam dengar bende gerak2 dalam laci almari aku
abes je solat, aku buat buat berani bukak laci tuh
kau rase, ape ade dalam laci tuh ?
cuba teke?
heh.
dalam tu ada beribu-ribu lebah;
yang aku x tahu bile diorg tinggal situ
sebab, siap ada rumah diorg dlm tuh
yang pasti nye, dlm 2 or 3 hari sebelum kejadian tuh,
aku baru jek kemas2 situ
tapi yang ini aku x tahu ape
smpai sekarang aku pon tak tahu


dah la. tak nak cerita banyak2
nanti. ade pulak yang tak berani nk dtg umah aku
nk tdo bilik aku
kan kekaseh?
heh

9 comments:

Anonymous said...

nk kate x caye langsung x bley gak..

sbb mmg salah satu tanda2 beriman adalah dgn mempercayai dgn bende2 halus..tp haram kalo kite takot kt dowang..x semestinya yg dtg tuh nk takotkn kite..ader gak yg nk bg peringatan tntng dosa2 kite..so think +ve oke..


lg satu..sepanjang b tdo sane..alhamdulillah tade pe yg menggangu kecuali..*opppss rahsia*
huhuhuh...

last skali b suke pasal lebah tuh..
sbb owg tua2 kate kalo lebah ader dlm umah..mmg bgus..tp x tahu la kebenarannya..lg plak lebah yg dtg slps laci2 tersebut telah dikemaskn..insyaallah petanda baek..

Irwann said...

PETUA 'Insya allah mujarab'

Sekiranyanya Icha nak tau sapa yg 'menumnpang' dibilik icha tu. Tp semua ni krn percaya, setiap kejadian dtg dr Allah swt.

sblm tdo ambil wudu'
1. baca ayat 3 Kul
2. Baca ayat kursi pada setiap sisi iaitu, kiri, kanan, bawah, atas, dan keseluruhannya. setiap habis baca ayat kursi disetiap sisi, ianya perlulah ditiupkan ke sisi tersebut (dihembuskan)
3. Insyaallah icha akan ketemu sapa yg 'menumpang' dirumah atau bilik icha tu. Icha akan terjaga (terjaga dgn sendiri) pabila 'benda tersebut masuk ke bilik icha. Icha sekiranya berani boleh melihat 'benda' tersebut. walaupun icha dpt melihat 'benda' tsb. 'Benda' tersebut akan pandang icha ibarat tunggul kayu sahaja.

sekiranya icha selesa, icha boleh teruskan spt biasa, sekiranya tidak, perlulah cari org tua-ua yang pandai memindahkan 'benda' yang menumpang dibilik tsb.

Petua dia atas abg wan ambil daripada seorang ustazah 15 tahun duhulu. Ternyata mujarab dan abg wan telah mencubanya serta alamai.

bAby_bEe said...

:-ss


takot nyee :-ss


ada lebah pulak :-j yang penting bukan bee tau :"> heheheheh x_X

.::WaNiE::. said...

huhu petua abg irwan sangat berguna..tapi tak berani lor:D

Cha, aku juge salu kene dalam bilik aku lagi2 masa first few months laki aku keje mlm aku tido sorg2, kadang2 kat dapur tgh masak pun kene mcm ada org tepuk bahu ingatkan laki aku tengok xdek org pulak..lama2 aku jadi lali dah xtakut pun..bila dah xtakut xdek pulak jadi apa2 skrg..

Tp mmg lar bila kene camtu baca ayat kursi sampai tertido balik sambil menggigil2 ..huhu

chik Star said...

erk !
yeker cha?
memule mesti cm cuak jer kan?
tpi lame2 dh biase.
asal xmenggangu yg over2 udah
:P

Oyin said...

stiap kali pas solat...dn dh nk tido...bace ayat Kursi utk elak di ganggu :)

cinta said...

Kamu di Tag~!

pari-pari said...

oh kakak
memang serma la..
hurmm

-icha03- said...

b
arap arap
b tade kene sergah camtu laa
hahah

abg wan
cha rase
cha bole buat
tapi
cha xnk la smpai jmp mende tuh
ngeri jek :p

bee
klu itu bee
cha tangkap jek..
simpan kat umah
so masak
hahaha

wanie
gile arrr
bace smpai gegel ekk
klu sorang2 lg seram ekk :(

bintang
tu laaa
usik2 gitu jek xpe laaa
klu lebih2
harus kene halau tuh
heh

oyin
baek baek
akan diamalkan =)
aniwei,
mishu

babe
ye laa..
ntn saye buat :p

paripari
meh teman akak tdo
mau ?