January 16, 2012

:: keletihan ::


hujung minggu yang sangat meletih kan
jumaat lepas (lepas balik kerja)
terus buat 2 biji kek
yang maacm aku cerita last entry
satu untuk birthday
satu untuk makan di rumah

"birthday cake for a mother"

yang untuk makan di rumah;
aku cuba buat cara yang baru
aku tabur sedikit koko
nampak lebih cantik dan rasa lebih sedap
esok nak bawak pergi ofis
kot ada yang berkenan
rezeki jangan di tolak.
kan?
^-^

"cantik kan?"

pagi sabtu, baru teringat nak pulang semula mixer
(mixer selama ini aku guna, pinjam dari kakak)
di sebab kan jualan kek agak menjadi
dapat sedikit untung
bagi sedikit pada kakak sebab bantu aku
bagi sedikit dekat mak sebab pakai eletrik dia. hihihi
ade sedikit untuk modal
dan untung lebih itu, aku guna untuk beli mixer yang baru
yeeaayyy
akhirnya, tercapai juga impian untuk memiliki mixer sendiri
walau lepas ni tiada tempahan lagi
tapi, senang aku nak buat kek
tak payah pinjam pinjam lagi
kan??

"kek untuk kakak yang meminjam kan mixer"


sebiji kek karamel untuk kakak aku
sebab sudi meminjam kan mixer nya begitu lama
sejak aku buat pavlova hari tu
tak pulang pulang kan lagi
sampai aku dapat buat duit dari mixer pinjam tu
^terima kasih^

"mixer kesayangan hamba"


kakak aku ini hebat buat cheese tart
takut juga nak beri dia rasa
entah apa dia komen
tapi alhamdulillah
dia suka. mabeles katanya
tak jemu makan dan tak muak katanya
sebab dia jenis yang tidak makan kek

__________________________________

semalam petang buat lagi 2 biji
patot kene buat 3 biji
dan sebenarnya, aku sudah buat 3 biji
tapi entah mana silap
kek yang pertama tidak menjadi. tidak cantik
tidak boleh di jual. tidak elok
jadi aku beri kek itu pada kakak aku
kakak aku ini, yang beri oven
sejak ada oven inilah aku begitu semangat mem"baking"

begitu ramai orang yang sayang aku
kan?
begitu ramai yang beri peluang pada aku
kan?
dan aku juga ada seorang adik
yang selalu sudi bantu aku
yang selalu sudi balas setiap pertanyaan aku
dia itu lagi hebat mem"baking"
kek lapis sarawak itu dah bole buat pejam mata kot
hahahahahhahah
tengs siti
sis lebiu..!!!

__________________________________

dan sekarang, baru aku paham
betapa letihnya buat kek ini
sampai tak sempat makan
pada hal baru buat 3 biji kek
hahahahahahahah
semalam, yang penting bagi aku ialah
tidur.tidur.tidur
tidur sambil susu kan aryan
hilang semua penat
tak rasa lapar dah.
tidur satu jam sahaja; kemudian
bangun tidur baru perasan yang tayar kereta pancit
drive laju laju ke workshop
(sebab semalam ahad. takot kedai tutup awal)
tayar bocor. tampal. kene sepuluh hinggit
melampau. sebab selalu cuma lima hinggit
aaahh..

_______________________________

maaf pada incik suami sebab tidak call
maaf sebab tidak dapat berbual lama
terima kasih sebab sudi paham
terima kasih sebab selalu beri kata semangat
(aammboiiiiiiii .. ucapan!!! macam dah bisnes besar)
ahahahhahahahahahahahh

____________________________

weekend korang?
ape cerita?
chem jumpa ella ye?
cemburu di sini :(
aku balik kl nanti kite gather ok?
tapi jangan suruh aku buat kek
aku tiada barang!
hahahah

^-^

7 comments:

Anonymous said...

xper.. sape lg nk paham isteri kalo bkn somi.. *senyum*

^ cake mania ^ said...

kak selagi kt bole jawab pertanyaan akk kt jawab..
tp kt pn still belajar lagi dlm dunia baking ni.. kt sama2 belajar ye, disamping menambahkan pendapatan keluarga.. biar somi kt bangga dpt isteri mcm kt.. ^_*

lebiu 2 sis..

Fafau De Craft ( Zana ) said...

siap strawberry merry lagik...!tambah sedap laa kek nieh...suke aku mkn ms kek ni sejuk!best kan cha.. ;)

e!ya said...

dtg k.l buat kek kat haku..aku ngidam nieh xkiraaa nak jugakk

Anonymous said...

ade typo "maacm" kt top page..

mochitsuki said...

menciiiii..
jeles aa..
ko da pandaiii

-icha03- said...

incik somi
terima kasih
*senyum manis*

siti
yup yup
terima kasih
*hug*

zana
tu laaaa
adoiihhh
sedap je masok mulut
hahaha

aya
sila oder dengan zana
tuuuu...dia ade jual
aku mane ada barang
tak kan nak bawak mixer kot
hahahahha

incik somi
malas nak betol kan
huh

mochi
aku ikot resepi 100%
kalau kau buat bende yg sama,
pon mesti boleee
percaye lah dgn diri sendiri
ewaaaahhh
hahahah