April 7, 2008

:: arap KAMU tabah ::

"tunang aku mntk break"
sms ni aku dpt sabtu ari tuh
siyes..aku sangat2 terkejut
sbb, pagi sabtu tu aku baru jek bual2 dgn dia
n mlm tuh aku dpt sms gini
aku kasi kate nasehat utk dia. arap bole tenang kn dia
"aku amek ko. tolong teman aku" dia kate
tapi. aku btol2 mntk maaf. jam dh 10 mlm
nnt mak aku kate ape klu ko amek aku kuar mlm2. lelaki pule
mntk maaf. aku x dpt teman ko. x dpt tenang kn ati ko
aku cume arap. mlm tuh ko x buat yg bkn2. ko dpt rilex2 kn minda ko

baru pagi tuh ko marah2 aku. ko kate aku x baek
ade blog x mau kasi tau ko
aku kate. bkn penting pon. same jek
ape2 pon ko mst tau juge psl aku
yg pasti nya. ko sudah tau juge aku putus. dgn dia itu
ko kate. lps bace blog baru ko tau
tp. ko tamau tny. hanye buat2 tidak tau
ko kate tamau tgk aku sedih
sbb. hanye ko yg tau mcm mane aku dgn dia
yg tau evrything psl aku dan dia
ko juge pasti tau, betape besar impian aku dgn dia. harapan aku
dan semestinya ko juge tau. betapa hati aku hancur bile dier tgl aku
sebab itu ko tidak mau tau
terima kasih sahabat
ketike itu juge, ko cerite mslh ko. dgn tunang ko
dan aku, mcm biase akan beri kate2 yg terbaek utk ko
betape dugaan dlm tunang itu sgt kuat
aku juge pernah alami itu. ko pasti igt. kan ?

tapi. bile aku dpt sms ko mlm tuh. aku rase sedih2 sgt
aku x sangke tunang ko sanggup kate mcm tuh
pade aku, ko sangat baek. sangat jujur. sangat setia
mane bole aku lupe. mase ko hampir nanges
ngadu ms perempuan itu mau tgl
bodo kan ?? dia yg bodo. mau tgl kn ko yg pd aku sgt baek
mau pungut dia juge. yg bile2 mase ko bole tendang
tapi. dh itu keputusan dia. relakan saje
dan bila ko mau tunang. aku sangat hepi. sbb ko sudah ade pengganti

klu la aku kenal baek dgn tunang ko
sudah pasti akan aku kate kan
"jangan pernah buat begitu
jgn pernah sakiti org yg sgt syg pade kite
jangan buat mcm mane yg aku pernah buat
saket nye smpai sekarang
rase bersalah itu x pernah hilang
smpai mati agaknye
jangan jadik mcm aku
di pulau kan oleh keluarga berbulan-bulan lame nye
sebab aku sudah tgl kan lelaki paling baek dlm dunia

lelaki yg sangat jujur pada aku. yg sangat syg kn aku "
dan aku tau. ko mcm tu juge. mcm bekas tunang aku
"jangan jd mcm aku. yang buat mak aku nanges sepanjang hari
gara2 pikir kan sikap aku yg sangat memalukan
mak sedih smpai darah tinggi mak naik
di tahan di hospital sebab terlalu tinggi
mase mula2 mak kene tahan, aku salam mak. mau cium mak
tapi mak paling muke. saket. saket sgt rasenye mase tuh
aku jage mak 3 hari 3 mlm
sepanjang mase itu, aku x henti2 nanges mintak maaf
tapi, sebutir kate pon x keluar dari mulut mak
saket. saket sangat rasenye
aku amek mase setahun lebih
hanye utk pulih kan hubungan aku dgn mak
itu sangat sangat menyeksakan
buat air mate mak mengalir. dosa yg sangat besar
smpai sekarang, walau mak kate sudah maaf kan aku
tapi aku pasti, mak masih kesal dgn sikap aku
mak juge masih saje igt dgn bekas tunang aku
yg pade dia manusia yg paling baek"

memang. dia sangat baik. klu dia tidak baik
pasti aku sudah di hina abes2
tapi tidak, dia tidak pernah slh kn aku
dan kadang2, aku terpikir. mungkin inilah karma name nye
aku teringat mase kakak aku marah yg teramat pade aku
dia kater "ko igt dada, hari ni ko tgl kan dia. laen hari ko pulak yg kene tgl"
what goes around, comes around
mase itu aku hanye diam. aku hanye pasrah
tapi, bile jets tgl kn aku. aku baru teringat. mungkin ini lah dia
inilah balasan utk aku. padan muke aku. kaann ?
jadi..aku tamau tunang ko rase ape yg aku rase
aku xnk dier juge alami ape yg pernah aku buat
tolong la jangan

*nanges*

aku tamau ko jd gitu sahabat
pasti saket rasenye. di tinggal kan. aku tamau ko rase itu
bincang lah lagi. moge2 hati dia kembali terbuka
dia masih saje mau terima kau
sbb aku tau, ko tidak salah. situasi mungkin

mase ko kate
"aku syg ko cha, klu ko sedih aku pon sedih.
kite kan kawan. jadi, aku tamau ko slh pilih lagi"
aku terharu dgn kate2 ko. sangat sangat
jadinya. aku juge harap
ko bahgia. hubungan kau akan kembali oke
kamu sedang di uji. moge ko kuat. moge ko tabah
aku tau ko bace entry ini. dan aku mau kau tau
aku juge sayang kamu teman..!!!

13 comments:

mochitsuki said...

hmm..
musim putus ek :-S
sabar je ek.. smenye.. :(

^-^icha^-^ said...

itu la psl
mcm hampeeeehhh...!!!
tp..
arap arap
diorg kembali oke

*doa lelaju*

.::WaNiE::. said...

haiyah..penyakit berjangkit

salu mcm ni..kalau sorg putus ada jek dengar org len pun putus dan lagi dan lagi

bila musim kahwen salu jek dengar org ni pun kawen ni pun kawen

bila musim pregnant pun salu dengar org ni pregnant org tu pregnant..aku jek tak..huwaaaa

**dugaan..setiap org lain caranya ;)

^-^icha^-^ said...

wanie
cuba lagi
caiyoookkkkkkk .. :D

.::WaNiE::. said...

cha, oo kene cube lagi ek..takpe ar balik ni aku ckp ngn hubby nak try lagi sekali laa :P hahahaha

ciKenit said...

maken ramai ahli kelab cinte luke ni.
wuhuuuuu!
:'(

^-^icha^-^ said...

wanie
cuba smpai berjaye
hahahhaah

ciki
arap, mmbr yg ini
tidak terluke
ksian :(

Anonymous said...

thanx sahabat... :D

^-^icha^-^ said...

moge ko oke2 yee ;)

Anonymous said...

insyaAllah.. doa2 kn slalu k..
n insyaAllah aku pun tlg doakn utk ko gak..

^-^icha^-^ said...

terima kasih ;)

Anonymous said...

came-came kaceh.. :P

mrs mamat said...

musem bermusem :-j