April 25, 2008

:: saye seorang yang.. ::


entry smlm. wat aku teringat. kesah dulu dulu
teringat mak kate. akak akak kate .abang abang kate
diorg kate aku degil
diorg kate aku nekad
diorg kate aku slalu x mau dgr kat org laen
diorg kate aku penting kn diri sendiri saje
diorg kate selagi aku x kawen, selagi tuh mak risau
diorg kate aku slalu buat mak gelisah
diorg kate aku budak jahat

sebab aku, sudah berapa kali perjumpaan family di adakan
aku benci itu. bila ade perjumpaan, semua mata tertumpu pada aku
aku benci itu, bila semua kate aku salah
aku benci itu, bila aku tidak bole buat ape yg aku rase betol

akak aku, pernah sembunyi kan kasut nike yg br aku beli
semata x kasi aku melawa
aku nanges nanges cari
akhirnya jumpe. dia gelak puas. aku rase mcm mau tumbuk
akak aku, pernah bilang bukan bukan pade mak
supaya aku tak di benarkan ke genting
semua gara gara, risau aku buat bukan bukan
sebab nya aku baru lps putus tunang
pada hal, masa itu aku sudah janji sama lela & aya
aku nanges nanges mintak izin mak. tapi mak lbh percaye akak
akhirnya aku tidak jadi pergi
bapak pernah ugut aku
kate mau terus menetap di langkawi
klu aku betol2 mau putus tunang
abg aku, pernah tentang aku habis-habisan mase aku mau beli si putih
dia kate, takot aku pnjg langkah
asek merayap. asek x blk umah
pada hal, niat aku cume satu. mau senang pergi kerja
tidak mau guna kereta akak lagi

semua hilang percaye. gara gara sikap aku yg itu
aku jahat ?? tidak la
aku degil ?? mane ade
aku penting diri sendirik ?? fitnah belaka
itu bukan aku. pasti bukan aku
tapi aku tau. mereka hanye ingin terbaek utk aku
kerana sayang itu lah, mereka risau
aku selalu tanam kn dlm diri
keluarga itu, selalu buat yg terbaek utk aku
selalu berpikir tentang aku
aku ini sudah 27 tahun
tapi masih saje di risau kan
sebab aku ni ank perempuan paling bongsu ke ??
x pon sebab diorg masih jek pikir aku ni degil
kdg2 aku rase, masih jek kene lyn cam budak2
masih jek kene nasehat2. masih jek kene tepok2 pale
masih jek kene usap2 pale. masih jek di tanye klu mau ke mane mane
ade sorang abg aku, masih jek kasi aku duet klu jumpe
x mau ambel. tp masih saje di beri
hihihihihi
psl aku mau ke bandung hari tuh
abang aku bising. akak aku juge
tapi mak n bapak hanye senyum

kerana itu, sekarang ini aku cuba utk gembire kan keluarga
sehabis mungkin
cuma kadang2 masih ada sikap aku yg meyakitkan
selagi aku yakin, mak & bapak percaye pade aku
aku tidak peduli yg laen
itu saje


lihat itu. wajah saye. baek saje. mane ade jahat..
haahahahaha
siape pon saye. saye arap tidak akn menyusah kan sesiape lagi
things change. kan ??

*senyum comel*

6 comments:

Intan said...

kdg-2 keadaan yg wat kita jadi kejam..keadaan yg wat kita jadi degil.keadaan jugakla wat kita bukan diri kita yg sbenar.. tp sy x degil :D..akak sy jerk suka kata sy degil..mana ada kan cha..kita x degil pun :)):D cuma skit-2 jerk :">

mochitsuki said...

cha mmg degil pon..
:D
xngaku [-x

^-^icha^-^ said...

intan
yup yup
tol tuh :p

chi
buweekkk
ne ade laa..

(o_0) said...

keluarga adlh segala ..
buruk mereka baik mereka..
kita terima seadenye..
spt mereka menerima kita seadanya..
tanpa mereka .. sapalah kita..

mereka yg kita kenal dr seputih kain..

lihat saje mak kamu..
lihat saje bpk kamu..
tenung dia ..
pasti mo nanges bukan..

Oyin said...

ikut ckp mak ayah...family 1st...

dia org marah bkn kerana kita degil or jahat tp sbb syg...

nnti kita jadik parents bru kita akn tau hehe

aku yg dh 28 ni pn family still wat cm bdk2 lg ngeee

mochitsuki said...

kwek.. kwek..
msg berbunyi.. :D