April 24, 2008

:: kesah gelap ::

ber balas emel dgn teman lame smlm
aku sudah lame menyepi dari dia
atas sbb yg sgt kukuh
makanya aku sunyi kan diri
tapi smlm, sudah punya kekuatan. utk tegur dia. utk berbicara
begini ::

"nurul.lame x dgr citer
sehat ??bile mau kawen ??hiihihihihi "

- aku baik je..
2 la pasal aku banyak anta email kat kau
tgk xde respon je...ingat kau dh x keje ctu lg...
tp aku anta gak, nasibla ade org bace k x..
majlis aku bulan june ni 22 aribulan
aku jemput kau ni..kad belum siap lg...
nanti boleh beritahu kawan2 lain....
kau mcm mane ok x....dah kawin k..mane tahu senyap je -

"dh nk kawen da??aku x tau la mau dtg ke tak nurul..
arap ko phm laaa.. :(
aku ni ??baru jek kene tgl..hahahaha...
naseb badan..bosan dh aku camni

mls lak mau pikir
ujung minggu bosan yg amat..
klu ko ade xtvt..ajak aku..
leh gak aku hepi2 ..tgk roni men skate ke
tp..ko mst deting saje..ekk ??"

- ahad ni aku ade main badminton
pagi kat belakang stadium larkin.jom la tgk
layankan budak kilang. ade friendly ngan kilang lain
la datangla jela....
knp sebab piah ke...??
xde mende la...apela kau ni.....
sampai ati kau... -

"jgn ckp camtuh weiii. aku segan ngan mak ko..
aku segan jugak ngan piah .ntah laa..
aku pon x tu nk cakap camane...
dia dh mcm mane skrg ??
aku rase..mcm jahat sgt tgl kan piah dulu..
tp...dier xnk berubah ..
family aku lak... abes2 tentang..
aku btol2 mcm org giler ms tuh :( "

- ala mak aku xde ape2 la...
x silap aku piah dah keje...wiring kot...
tgk dah x mcm dulu..tapi semua 2 kan ceta lama.. -

"ermm aku nk lupe semua ..
haaihh....susah sunggoh..
dh 4 thn lbh mende tuh jd..
tp..masih jek rase saket ...
aku arap..piah dh tade dendam kat aku lagi "

- piah x dendamla...kau je yg rase mcm 2...
kekadang aku saje tanye pasal kau kat die..
ade jumpa kau x...
dia kate ade jgk terserempak bebual ngan kau...
tapi aku tahu dia tipu...
mgkin nak sedapkan ati aku.... -

"dier mcm dulu lagi ke?
masih jek amek mende2 tuh ??
masih ngan perangai lame ??
aku sejak hal tuh..dh lame x jmp dier..
aku slalu jek doa..aku x jmp dia lagi.."

- aku rase dia dah x amik benda2 tu lagi..
sekarang badan dah berisila..
dulu takut aku tgk muka dia...
sekarang ok...cuma x pastila...dia dah bersih habis k tdak
yg aku nampak dia sihat...
dah keje sebab aku mintak duit dia bagi he..he
piah okla...diapun tahu benda dah lepas..
buat ape nak ingat2... -

"bagus la klu mcm tuh..
slalu jek doa..
dier sehat..bersih..maken stabil
ko gak yg hepi jek ngan roni ekk..
seronok jek tgk..jeles.. "

- xpe...pas ni kau jumpa la jejaka yg sesuai...
aku pun ape nasib la dapat rony ...
xpe aku doakan kau dapat lelaki yang sejiwa ngan kau -

"tengs nurul. nnt. ade mase insyallah. kite jumpe. okeh ..!! "

________________________________

piah itu mase silam aku
kisah silam yg gelap. byk sunggoh kisah gelap aku
kisah ini mmg sgt menyakit kan
memang titik hitam dlm hidup aku
kerana ini juge, aku di pulau family hampir setahun lbh
di asing kan dr gelak tawa mereka
di letak kan di satu ruang yg aku x tahu di mana
sedih. saket. kecewa. semua nye
tapi itu kesah lame. semua jadi pengajaran
kerana kesah kesah itu buat aku jadi seorang setia
seorang pencinta. seorang yg hanye memberi. tidak meminta
hanye kerana, tidak mau menyakiti sesiapa lagi
aku percaye. aku sudah berubah sekarang
berubah dlm bercinta. sudah tidak kisah utk di tinggal
sebab. aku sudah letih asek meninggalkan
*hanye tuhan yang tahu*

piah. itu abg nurul. kali terakhir aku dgr cerite dia
nurul kate. dia kene tangkap psl ade 1.5 kg dadah dlm keta
aku betol2 mcm nk gile mase tuh
dia x penah berubah. itu yg aku kesal kan
mlm tuh. setelah seminggu dia kene tahan
dia ade telefon aku. maaf maaf maaf
aku sudah bosan
tapi. nurul kate. dia bebas
aku tidak mau amek tau

tapi. tetap saje aku doa kan yg terbaik utk dia
moge dia sehat selalu. jauh dari bende2 terlarang itu
jahat mcm mane pon dia
sekurang-kurang nya, dia pernah membahagiakan aku
*jage diri*

27 comments:

(o_0) said...

byknye kesah cinta kamu yg aku xtaw .. :|

memcm gelap eh :-s ..

xpe.. bljr dr penglmn dan kesah lepas...

moga ada sinar di mse depan :)

^-^icha^-^ said...

chem
ko kn baru knl aku,
sekarang sekarang ini
kesah gelap ni..
before aku kenal korang2
2004-2005 gitu
lbh krg laa..
aku pon dh lupe..

mase tuh
aku hanye ngadu kat aya & lela
ari ari nanges
hahahaa...

Oyin said...

cha...
meh sama kita lupakn kesah2 gelap kita...meh kita hepi2...sbb dr kesah2 gelap ni lh kdg2 wat aku jadik takut...
(pelok)

^-^icha^-^ said...

oyin
aku x pnh takot dgn kesah gelap
semua ni wat aku lbh tabah
betapa aku pnh wat silap yg besar
yg x terpikir akal
hahahhaa
mak aku kate..
aku jenis nekad
kepale batu
suke2 hati jek..

tp..
skrg..
saye suda baek
hahahaha

*pelok pelok*

(o_0) said...

ala tu dlu kn .. zmn br kenal idup ..
mmg la memcm korg buat .. [korg ye bkn aku =)) ]

skg sudah byk umo .. suda peringkat matang ;)

oh ye lela n aya .. lme xdgr cite meke :-<

lela da bersalin eh.. bile ko mo trun kl?? kita tgok anak dia sesme :>

aya pule suda bwk perut ye..

best n jelesnyeeee :-<

^-^icha^-^ said...

chem
br kenal idop ke?
tade laa..
carik psl name nye tuh
hahahha

lela dh bersalin
aya pon dh prednant
kite jek la mcm ni lg
hahahahah

rilex..rilex..
rezeki memasing ;)

ciKenit said...

aku sudah berubah sekarang
berubah dlm bercinta. sudah tidak kisah utk di tinggal
sebab. aku sudah letih asek meninggalkan
<-- sori, part ni ciki tak setuju. cha meninggalkan atas sebab yang munasabah. ciki tau mende ni... tapi ade pulak dah tak kisah di tinggal kan. cha... kamon la... orang berubah untuk sesuatu yang semaken baek. bukan untuk menjadi maken teruk atau static gitu je... adui la. cha ni maken lame maken geram ciki di buatnye. pok montot nak?? :-<

starstar said...

yker cha..
ala xper la..
msg2 ader kisah silam
perit ke mnis ker..
tetp dlm ingtn.

mnusia bole berubh dan aku berubh.
kite doa yg terbaik k..
:)

^-^icha^-^ said...

ciki
salah ke ??
mau jadi pencinta sejati
huhuhu
tamo marah2 okeh
pok montot ??
jgn laa..
meh tarek tinger saje
hahahah

bintang
terima kasih ;)

ciKenit said...

ahah...
bole je jadi pencinta sejati.
tapi tamau beserah saje bute2.
adui. adui.
kuwa lagi ayat2 poyo ciki.
maap ye cha?

tak pok dah.
polok saje.
>:D<

^-^icha^-^ said...

ciki
baek baek
saye paham
timer kasey ciki ;)

mochitsuki said...

oke la tu...
[ala2 saida..]

hmm.. tabah slalu k.. :D
kawan2 ada..

^-^icha^-^ said...

chi
baek baek
huhuhu

Intan said...

takut jerk baca kisah korang nih :-s

arap ko tabah sbb Tuhan xkan kasi ujian klu hambanya xdpt mnanggungnya..

tp dia janji kebahagiaan utk org-2 yg sabar :D

^-^icha^-^ said...

intan
takot ??
kenape jek
hahahah

aniwei tengs
moge ko juge bahgie slalu

Oyin said...

skang aku takot cha...sbb ati org mna aku tau...ngerii...

^-^icha^-^ said...

ermm..
ye laa..
cuma arap,
suda tiade dendam di hati
kaann ??

(o_0) said...

xbek dendam ..
bia je la mende da berlalu kan..
biakn mereka idup dgn jln yg mereka pilih ..

asal dai xkaco kita sudah la..

memsg buat silap.. maaf bermaafan semse insan..

sume pnh wat silap.. :)

^ade org xpuas ati dgn aku.. haizz.. dia nk aku blah dr vf kot br dia sng ati.. :-< ^

^-^icha^-^ said...

chem
sejak peristiwa tuh
aku langsung x jmp dia
seboleh nye
aku xmau jmp
x kan..
tp.aku ade jek mntk maaf dgn dia
arap..dier maaf kan

chem
sape jek tuh ?
meh bisik kat aku

(o_0) said...

name dia kan ..
^bisik²^

a**** =))

aku pon de gak org aku xmo jpe :| .. tp pnh la jpe .. tp aku lelarik je .. muahahha.. kalo bley mse tu nk invisible je :|

tp xdke kose sakti .. so xleh wat pape ..kalo dia tego wat dunno je .. huehuehue..

tp sampai bile kn nk larik???

sampai bilerrrrr???

haizzz

^-^icha^-^ said...

chem
merepek jek ko nih
x kn la dak tuh lak
huiisshhhh..

mane bole lari..
kene face juge..
hihihi...

(o_0) said...

=)) acah mak labu :p

bkn ah.. ngeeee

tul tul lagik lari lg cam dikeja je .. uhuk.. menchikkkk..

^-^icha^-^ said...

chem
wat lawak lak ni
lempang kang..

jadinye..
jgn lari..
wat bodo saje.. :p

Oyin said...

dendam? ntah..x mudah dendam...tp wat mase ni susah nk maafkn 2 org jer ;))

klau dia sebok lam perjalann idup aku...ada dpn mata aku...sama gak kaco idup aku :|

(o_0) said...

a'ah eh sbb aku larik ah dia keja.. bek diam kan kan ..

tapi xmo wat bodoe [-x .. mo wat pandai .. muahahaha..

kalo dia tego aku nk sound.. "slh org .. syuhhh syuhhhh "

ah yin cam langau je meke tuh..

Intan said...

cha - sbb aku xpenah alami kekecewaan ati yg melampau cam ko slalu alami :-s

aku arap aku x alami camtu tp stakat biasa-2 tu ada la :D hhehe

ye smoga aku & ko jugak akan bahagia yer..bukan kita bahagia bersama ngeeeee :D

^-^icha^-^ said...

oyin
biar mase saje yg tntukan
jgn benci sgt..
ttp jek kene igt
diorg pnh bahagia kn kite
okeh .. ;)

chem
wat la ape saje
jgn smpai lari dr kenyataan suda
okeh..

intan
melampau ekk ??
memang pon
klu nk citer detail2
lagi melampau
ni aku amek kasar2 saje
hahahahah
bahagia selamenye..!!!
okeh