March 13, 2008

:: bapakku ::

mari bercerite
*terpanggil utk cerite sbb molly suruh*
semalam .. aku pulang seperti biase
sblm tuh, jmp yana di jusco sbb mau kasi album dier
sampai umah, tiade ape mau bikin
jadinya aku & alia wat facial muke
kami blender tomato, dan tampal di muke
saje saje .. seronok pule
sejuk saje muka
tapi .. mase blender terletak air agak byk
jadinye, cair ... huhuhuhu
hasilnye...bile ltk di muke, mcm mau meleleh mende tuh
*ade pic, tapi sgt buruk ...*
hahahahah
dlm 20 minit buat, kami cuci..
rase segar pule..
aku rase mau bikin lbh kerap lps nie ..

mase kami ramai2 sedang tonton CSI di AXN
tiba-tiba bapak kuar dari bilik ..
dier kate mau pegi umah akak
lbh krg 20km dr umah
kami bilang..besok saje laa..lg pon sudah mlm
*masing2 x tau, kenape bapak mau ke sane*
x lame lps tuh, ecey kater dier mau kuar
jadinye, dia bawak la atuk dier tu sekali
tapi..kami jadi heran, sbb bapak bawak baju ltk dlm plastik
bukan beg oke..plastik
kalau kamu sebagai anak, ape kamu rase ???
sedih tak ??
kami juge...
kami tanye..kenape mesti bwk baju ??
bapak diam saje
ecey kuar, bapak juge ikot ..

kami hanya diam..mak juge

kemudian..ecey pulang..
tapi tanpa bapak ..
ecey kater.."atuk nk tido sane"
so..oke laa..
cuma agak terkejut..sbb bapak slalu x macam tuh
jarang mau tidur di rumah org laen ..
tapi..mungkin mau berubah angin ..
biar saje laa...
lagi pon..bukan umah siape
anak bapak juge..

tadi...baru nih... aku tepon kakak ..
*sebab tepon dier dari td pagi x dpt*
aku tanye..ape cerite??
dia kater..tiade ape ape..
bapak biase saje ..
cuma, bapak asek diam ..
n tadi pagi..sudah tidak sabar mau pulang..
bapak sempat tanye kakak "buat ape la bapak datang sini ?? "
sayu hati aku ..
siyes...
aku sedih bile bapak kadang kadang kate ..
"bapak ni .. dah ilang ingatan agaknye..."
*tolong jangan bilang begitu bapak*
aku selalu doa...bapak tidak smpai jadi begitu
kami selalu layan kan bapak
kadang kadang mood dier tidak stabil
selalu marah marah
selalu merajuk..asek2 buat muke
tapi .. kami mau bilang ape ??
mau marah .. berdosa..
mau nasihat...sudah tidak diterime
jadinye...kami kene sabar sabar saje

moge moge .. bapak sehat selalu
moge moge .. tuhan selalu lindungi bapak
moge moge .. kami selalu dapat jage bapak
bukan sedikit pengorbanan bapak
tak terhitung.. :(
moge bapak sentiasa bersame kami
*insyallah*


12 comments:

alin said...

syok kn kalau skali skala dpt berkumpul 1 family... :)


*ank2 alin pn pgl bapak diorg pn bapak gak....tp sebutannye jadi... "APAK"..heheeeee

^-^icha^-^ said...

alin :: hepii ekk ;)

NAAK's said...

:( ..

ermm pelik.. tp prangai org tua ssh di duga la :-?

hope he's oke [-o<

kambeng7 said...

mebi bapak ko rindukan anak-anak die kot...

kambeng7 said...
This comment has been removed by the author.
^-^icha^-^ said...

chem :: ye laa.. arap dier oke ..

mol :: mungkin juge.. ;)



*sape lak yg delete tuh :-? *

.::WaNiE::. said...

makanya, kene lebih bagi perhatian kan..

^-^icha^-^ said...

wanie :: aku pon rase begitu ..

NAAK's said...

sudah pulang ka blom ???

Anonymous said...

apak mo jalan2 la...xmo risau eah.. :)

eliyashaka said...

iya!tomato bek tu haluskan muka n memerahkan muka...tak yah pakai blusher la pasni ek..:D

^-^icha^-^ said...

chem :: suda pulang smlm .. ;)

kamu :: yeah..sudah tidak risau ..

eliya :: itu la.. mo rajen wat lepas ni :)