August 12, 2008

:: tulang rusuk dia ::


hari tu. hari masa kekaseh dtg sini tu
kitorg byk masa utk bual2
smpai la perbualan tentang;


kuwus :: dot..dot.. cuba dot carik. kat mane tulang rusuk b yg kurang
kuwus :: sebab kan org kata, wanita di cipta dari tulang rusuk

gumuk :: kat sini kot. belah kanan. mcm kurang 1 jek
(sambil aku tekan tekan dada dia)

kuwus :: ye ke dot ??
(bodo giler...!!!! hahahaha)

gumuk :: ye la b..cuba b rase. mcm x sama rata je ngan belah kiri
*muka yakin*

kuwus :: ye la kot
*muka blur*
____________________________________


kau rase? betol ke wanita di cipta dari tulang rusuk lelaki ?
aku selalu percaya pada kata kata;


"Wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki,
Bukan dari kepalanya, untuk mengunggulinya
Tidak juga dari kakinya untuk dipijak-pijak
Namun diciptakan insan bernama wanita itu
Dari sisinya untuk menjadi teman yang setara
Dari bawah lengannya untuk dilindungi
Dan dari kedudukan yang amat hampir dengan jantungnya

untuk dikasihi… "


tapi. aku google pasal itu hari ini
tapi mcm salah jek kata kata tu
entah la
aku pon x tau
aku pon x arif sgt bab bab ni
aku jumpa ni tadi

Diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah pernah bersabda:


"Sesungguhnya itu seperti tulang rusuk
Jika kamu cuba untuk meluruskannya, ia akan patah
Tetapi jika kamu biarkan sahaja,
maka kamu akan dapat memanfaatkannya
dengan tetap dalam keadaan bengkok.”


Dalam hadith lain yang hampir sama konteks:


"Peliharalah wanita itu dengan sebaik-baiknya,
sebab sesungguhnya wanita dijadikan dari tulang rusuk
dan sesungguhnya yang paling bengkok adalah
tulang rusuk yang paling atas sekali
Maka jika kamu cuba meluruskannya nescaya ia akan patah
Dan jika kamu biarkan saja maka, ia akan tetap bengkok
Sebab itu, Peliharalah wanita dengan baik"
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

ape pon ulasannye
aku sangat berharap,
aku ni dicipta dari tulang rusuk dia; kekaseh
aku sangat berharap,
aku ini adalah tulang rusuk dia yg hilang itu
dan aku mau dia pelihara aku
sebaik baiknya
sungguh. aku mau

insyallah



-mrs kunang kunang-

13 comments:

Anonymous said...

aku maseh tercarik-carik..tulang rusuk kiri ke kanan hah..??

*garu2 pale*

Anonymous said...

anony,
sbnr nye tak kot
cuma "Seperti"

*tarek tgn*
x pyh la garu kpale tu


-pwincess kamu-

Dyana Halim said...

rusuk kiri la...

:)

my besfren's hubby slalu berada di blah kanan si isteri..

katanye supaya terase lengkap diri yg kurang satu rusuk kirinya..

sweet... ;)

kunang-kunang said...

dyana,
ye ke ?
tp..cha sll mau dok belah kanan dia
rase lbh secure kat situ
pastu,
selit kat tiak

*rindu nye bau tiak dia*
huhuuhuhuhu

-icha-

(o_0) said...

pe ni cite psl tulang ni :-w

[-(

Anonymous said...

chem,
saje jek
x bole ke?
x bole ?
lempang kang..

opssssss
lupe plak..
org tu...
org tu...

*gelak guling*

-icha-

.::WaNiE::. said...

memula citer pasal tulang

pastu citer pasal tiak lar icha nih

wahahaa rindu la bau tiak laki aku 3hari xdek..waaaaa:(

Anonymous said...

wanie,
mane somi ko pegi ??
siannyeee....
meh sini..
bau tiak aku
hahahahha

-icha-

(o_0) said...

meh sini kasik aku lempang ko dlu x(

b-(

cite topik tiak lg best dr topic tulang buwerkkkk!!!

tuka topiccccccccccccccc .. huh!!!

Anonymous said...

eleehh...
marah pulak
pagi2 x elok marah tau...
nnt maken cepat tua..

tahu ??

-icha-

Dyana Halim said...

ape cite psl tiak lak nih...
musyuk... ;P

x kesahla icha..
kiri ke kanan...
janji rase secure bile bersama..
kan?

hehe~~

kunang-kunang said...

dyana
yup yup
betol tuh ...

heheheh

(o_0) said...

marah dlm on9 pon efek muka ke :|

=))