August 8, 2008

:: ubat tipu ::

aku tak suka klinik. aku x suka jumpe doktor
lagi lagi aku ni mmg jarang saket
ape la sangat jumpe doktor, klu cuma dgr dia bebel
dengar dia kate yg aku bkn phm pon
kadang2 tgk muka pesaket pon x nk
macam tu ke nak aku pegi jumpe doktor ?

agaknye. sebab itu la tiap kali aku pegi klinik
jangan harap la aku nk dapat MC
sebab aku x suka klinik la agaknye doktor pon mls nk layan aku
tapi. bila aku saket2 tipu
aku kata, aku senggugut yg teruk. nk jln pon x bole
aku dapat pulak MC. doktor tu approve pulak
dan atas alasan tu, aku dapat pegi "lunch bersama dewa"
tapi. bila aku betul2 saket
memang demam aku sangat teruk
tekak saket. panas tinggi (aku rase la), mata berair. aku x dpt pulak MC
jadi kau pikir. kenapa aku mesti pegi klinik ?
x adil kan untuk aku yang tengah saket betul2 ?

kau masih ingat cerita semalam ?
mase aku kate, aku berak2 dkt 5 kali ?
mase aku nk masuk toilet, tapi toilet penuh ?
rupenya, berak2 aku bukan setakat 5 kali
tapi hampir 10 kali, berselang dgn muntah2
kau rase, aku kenape ?
kate kekaseh aku, aku keracunan makanan

aku kate, aku x mau pegi klinik
aku memang mcm ni, saket nye kejap saje
x sampai sehari mesti dah baek semula
jadi, aku memang malas pegi klinik
tunggu giliran yg agak lame
jumpa dgn pembantu doktor yg agak kurang mesra
dan jumpa doktor yg aku rasa ntah apa apa (walau dia diiktiraf)

dan bila sang kekaseh telefon aku
kata

"kau apsl degil sangat? susah sgt ke nk pegi klinik tu? "
"klu jadik ape2 nanti mcm mane? "
"belum jadik bini dah degil"
"dah la..aku mls nk ckp lagi. suke hati kau la"

dan aku tau, dia mmg mls nk ckp lg
sebab perbualan tu, di akhiri dgn dia bercakap dgn nada yg sgt rendah
dia x marah2. bila dia x marah2, itu maknanye dia x ikhlas
dan aku agak bingit dgr dia bising2 mcm tu
jadinye. aku pegi juge
tapi sumpah!! aku pergi klinik sbb terpakse

dan bila smpai umah
aku rase aku xkn mkn ubat tu
aku mrh sebab selalu nye, doktor kasi ubat kunyah perisa oren
tapi, kali ni doktor kasi ubat kunyah perisa yg xde kaler
jadi, aku pon x tau tu perisa ape
jadi aku xnk kunyah
akak pembantu doktor tu kasi aku serbuk.
dia kate "ini buat juice oke. jgn pakai air panas. pakai air sejuk"
aku rase mcm best. tu ubat pertama aku bancuh bile smpai umah
tapi. aku rase akak tu tipu aku. sebab rase dia mcm haram. tade rase juice
pentipu punye akak pembantu klinik...!!!!!
dan. kunun kunun juice tu aku buang dlm sinki

tapi. bila kekaseh telefon
aku ngadu ngadu la. psl ubat yg tipu tipu tu
dlm hati aku kate,
"nk marah, marah la. aku xnk mkn punye ubat tuh"
tapi. dia x marah pulak
dia jadik sgt baek. dia kate

"sayang, jgn mcm ni la. syg mkn tau ubat tu"
"kan syg dh berak2. dah muntah2"
" juice tu utk kasi tmbah tenage smule"
"psl ubat kunyah2 tu, "
"mmg la dia kasi ubat yang tade rase oren"
"sebab. yg rase oren tu utk saket tekak saje"

tiba tiba dlm pale hutak aku rase mcm hari2 nk saket
sebab. bukan selalu dpt mood yg kekaseh aku ni ckp baek2 mcm ni
lepas tu, aku tanye dia

"sebenarnye, ayat baek2 ni x ikhlas kan?? "

kau rase, ape dia jawab ??









dia jawab,


"memang x lah bodoh...!!!!"
_________________________________

sayang. kau nmpk sgt cumil bile bual gitu
aku. maken jek sayang
*gelak gelak guling*
tapi. sumpah. lepas dgr kau kate baek2 mcm tu
aku minum juge juice yg rase haram tuh
aku kunyah juge ubat yg tade perisa tu
jadinye, klu mau pujuk aku mkn ubat
tolong ckp baek2 yeee
*gelak gelak*

10 comments:

kunang-kunang said...

lps ni aku lempang kan aje.. huh!!!

Anonymous said...

jgn la marah2
huhuhuh


-pwincess kamu-

Dyana Halim said...

ala chomel ;)

icha, kita serupa.. saya pun x suke g klinik, mkn ubat..hahaha~~

boipren mesti kate, "tak mkn ubat cane nk baik?"

wat muke sket, dia kate lg, "suke ati la.."

;)

Anonymous said...

dyana,
mase saket2 laa
nk manje2
kan? kan?

huhuhuhuh

-icha-

blur " ~ " specky o_O said...

sy sgt ske mkn ubat l-)

xsaket pon nak mkn jgk :p

ubat tido :|

Anonymous said...

olyn,
carik penyakit namenye tuh..
baek ko amek air semayang
lagi besh
oke ?


-icha-

blur " ~ " specky o_O said...

aku ni jenis susah tido la....

kalo da atas katil tu..guling2 2 jam belom tentu leh tido....

skg kol 10 aku dah tido...bangun lmbt gak...td je da telajak :((

(o_0) said...

aku hanye ke klinik utk MC ..
rela buang duit sbb nk MC ..

kalo ikutkn kalo xperlu MC bek la aku telan active fast tu ... lg cpt baek.. tp kalo demam n migrain la .. kalo saket perut cam ko ni mmg cfirm ah kena g klinik ..

mkn ubat skali je la .. pastu da xpndg dah ubat tu ..

aku pk sgt membazir bkn.. rugi tol ubat tu sume.. yg aku nmpk aku je yg buang ubat ... blm campo ko lg .. dan org lain lg.. ishk ishk ishk... pembaziran obat btol..

pasni ade obat aku nk bg olyn je la :|

muahahahahhahhahah =))

blur " ~ " specky o_O said...

chem~ bajet pewot aku ni kontena simpan obat ke :-w aku pilih ubat yg sedap2 je oke :-w

yg xsedap ko bg elise mkn...biar cpt sembuh :|

Anonymous said...

oyln,
dulu kan
mase aku kecik2
cikgu aku kate
klu x bole tdo
cuba kite maen kire2
dari no 1 smpai no bape2 laaa
smpai ko lelap
cuba ko buat..kot2 bole lelap
hahahahha

chem,
jeles jeles
aku jeles btol dgn org yg sng dpt mc
cane ntah..
hampes sungguh...!!!!

olyn,
doa kan elise sembuh
b4 raye
okee ??
huhuhuhuh


-icha-