September 8, 2008

:: keluarga itu ::

berjumpa dengan keluarga kekaseh mmg saat yg aku nanti kan
walaupun, aku mmg sangat debar debar
tapi aku ttp mahu jumpe
klu bukan sekarang, nanti nanti pon kene jumpe juga
aku ni serba x tahu, serba kekurangan
mcm mane la aku x debar debar nk jmp keluarga dia
haaaaihhhhhhh
dia tu, kekaseh aku, tau laaa
byk nye kurang aku ni
sebab tu aku bersyukur sangat sebab dia sudi terima aku
cuma aku, kene byk lagi belajar untuk betul betul buat dia bahgia


perjumpaan minggu lepas, benar benar membahagiakan
walaupon bukan semua yg hadir, tapi itu pon dh cukup ramai
sangat kecoh. sangat peramah. sangat besh
soalan soalan dari mak kekaseh
betul betul buat aku risau
tapi, aku dh terang kan, aku dh sedia untuk itu
segalenye, insyallah akan aku hadapi


sejujurnye. aku risau. aku takut
aku nanges mase tgh siap2 nk pulang ke jb
entah di terima atau tidak
entah berkenan atau tidak
aku cuma arap, aku di beri peluang
untuk hidup dengan anak dia
sungguh. aku mau anak dia yg jadi pelindung aku. seumur hidup
aku mau jadi seseorang yg membahagiakan anak dia. seumur hidup
aku jatuh chenta dgn family ini
aku mau ada dalam lingkungan itu
*tahan airmate*


kekaseh,
aku mau kite hidup di situ
di kawasan terpencil itu. di kawasan sunyi itu
sungguh. aku mau
sebab nanti, pasti aku tidak terlalu rindu kan kampung
sebab kawasan itu sama dgn rumah aku
biar lah kite jauh dari segalenye
tapi, aku ade kau dan keluarga kau yg sgt membahagiakan


kekaseh,
bilang pade mak & ayah
aku sudah sedia untuk masuk dalam lingkungan itu
aku sudah sedia untuk jadi sebahagian dari lingkungan itu
dan yg paling penting
aku sudah sedia untuk jadi separuh dari hidup kamu
sungguh aku mau


mak tok (nenek kekaseh) sgt lucu
aku rase dkt dgn dia
walau baru jumpe sekali
mase aku jemaah dgn dia, mase aku jadi imam dia
mase aku cium tgn dia lepas salam terakhir maghrib tu
aku betul betul sebak
nanti nanti, aku bole cium tgn dia lagi ke ?
nanti nanti, aku bole jemaah dgn dia lagi ke ?


emak kekaseh, sangat peramah
sungguh. aku tidak kekok
mase dia tanye, "sungguh mau aswad? tau kan aswad masih ade adek"
aku angguk. aku kate aku sedia. aku kate aku akan bantu aswad
tapi, sepertinya aku mau pegang tgn dia
aku mau bilang pade dia
betape aku mau anak dia
betape aku mau jadi isteri ank dia
betape aku sedia untuk hadapi segalenye nanti
tapi, tu semua hanye dlm hati. tidak terkeluar
moge, dia tahu ape ade dlm hati aku
moge, kerongsang biru yg aku beri tu
dia suke. arap arap
mase aku salam tgn dia
mase aku cium pipi dia
aku arap, nanti nanti aku bisa buat ini lagi
bila aku jadi sebahagian dari anak dia
insyallah






Tuhan,

tolong aku Tuhan
beri mereka pade aku
anugerah kan keluarga itu pade aku
jadikan aku sebahagian dari keluarga itu
amin


_______________________________



kenangan di bawah jambatan
mase hujan terlalu kuat

21 comments:

Anonymous said...

dot..dot..
kalo mak x suke masakan dia ajak dot g pasar.. kan dah diterangkan.
mlm td sblum b pulang asek2 bercerita/bertanya pasal dot..

pesan dia, jd mcm yg mane yg dia jumpe..sam5 bler2..

famili seme oke..kan maktok ckp dot cntik.. lg plak dia mahu dot imamkn dia.. byk markah tuh..hauhauha..

dah2..jgn pk bkn2..
nk tau nape b dah pk pasal kawen even dot blom jupe famili b lg..??

sbb b yakin dgn pilihan b kali nih.. percayalah.. :)

kunang-kunang said...

*nanges nanges nanges*

terima kasih
dot lebiu..!!!

.::WaNiE::. said...

wahhh cha, success

semoga apa yg diimpikan tercapai cha ;) insyaAllah

kunang-kunang said...

wanie,
camni ekk upenye rase
ms nk jmp bakal mertua
huhuhuhuh

tengs wanie
insyallah

Dyana Halim said...

cha...

mcm tak lama lg nk langsung je.. hehehe~~

^^CoMeL^^ said...

alahaii...
beshnye saat itu kan kan kan??
tmbh kalu kte ditrima sama famili kekaseh tue kan..

wahhhh saat bahgia saat itu..
mmg kenangan terindah punye:*

ehem...
nmpk gaya cam tk lama jek cha..
jgn lupe jempot taw:-"

Oyin said...

cha ni...
tu pn nk debar2...
cha ok sgt2...
xkn ler famili kudut x trima cha...
aku caye famili kudut sgt sukekn cha...

*ckp org pndai...biler turn aku ntah cmner lak debar aku muahahaa*

pesan utk kudut...
mase wedding korang jgn lupe jmput aku...tp aku nk tepung tawar kt kudut jer *gelak setan*

kunang-kunang said...

dyana
tolong doa kan la
moge dipercepat kan
okeh?

mels
memang indah pon
sangat sangat

yin
arap mcm tu juge yin
time ko nnt, ko rase la
hihihihi
weiii
ko jgn comot kan kudut
tabaek!!!
dia kan raje sehari
hahaahha :p

(o_0) said...

lalalala..

TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAH..

SEMOGA IMPIAN DI BULAN PUASA YG MULIA INI TERMAKBUL 8->

*doa seorg teman jauh :x *

gUrGuRlZ said...

seronoknya baca ini cerita....
haiyaaaa...ke"bz"yan di opis buat saya lewat utk membaca cerita terbaru ne...
congrate akakkkkk...
jumpa jumaat ne...citer panjang2 ea...
sonoknyaaaaaa

kunang-kunang said...

chem
amin..amin
tengs..!!

zura
x sabo mau jmp
dah lame ni x jmp
arap2 kite satu table laa
hiihihih
bole melantak puas2
kan?? kan??

^^CoMeL^^ said...

cha..
tade ke gambo bersama "dorang2"

kasik tepek la:x:x

naoumi said...

dada,
jangan langkah aku tau..
kasik aku jalan dulu..;)

Oyin said...

cha nmpak kurus :-?

LaiNi said...

ahaha.. tahniah! bermulalah kisah 2 keluarga menjadi satu!

kunang-kunang said...

mels,
segan la mau snap2
huhuhu


na,
mmg ko dulu la
jgn risau
x langkah bendul punye :p

yin
mane ade kurus
ttp jek demok
haaaihhhh

rin
insyallah
=)

penyet said...

ohh dtg KL yer.. xmo bilang2.. ok ..xper.. xper..

chik Star said...

icha,
thniah sebb sudah bertkhta di hati keluarga kekasih,
pengalam kli pertama mmg mendebarkn bukn. ? :)

semoge berjaln dengn lncar.
cecepat taw. !

kunang-kunang said...

agus
klu ckp pon,
mmg x smpt mau jmp
next time kite jmp
oke??
jgn marah laaa

bintang
arap2 begitu la
mmg debar la
hihihihi
sdg usahe kn utk cpt2 ni
doa kan yeee =)

bAby_bEe said...

cha ~ best nye baca cerita cha nihh... wahhh bee pun ikot berdebar2 sama... sangat sonot... bee doakan kebahagiaan dan kejayaan kowang dunia akhirat... aminnn [-o<


congrates my dear :*

kunang-kunang said...

bee
terima kasih
doa tu yg sgt penting
arap sgt doa yg baek2 dari kawan2