September 18, 2008

:: ketakutan yg melanda ::

sejak dok umah sewa ni
makan pon tak tentu
klu dulu kat umah mak, pagi & mlm konpom mkn nasik
tapi sekarang tade da
beras yg kitorg beli 2 kg tu x abes2
dh hampir 2 bln lbh
melaenkan klu mak kak yana ade
makcik la yg rajen masak
ajak sahur

aku pulak, bukan la malas sangat nk masak
dari dulu aku idam2 dok sendirik
sebab dgn cara tu, aku bole belajar masak
sebab klu dok dgn mak, asek2 arap kan dia yg masak
tapi, di sebab kan kitorg cuma berdua
kak yana pon jarang mau mkn
jadinye, aku terus lupe kan saje niat mau rajen masak

lagi lagi bulan puasa ni
sahur mmg teguk air mineral saje
klu ade mood mau minum air sedap
aku buat neskepe ke, milo ke
klu time buke pulak
beli bazaar je la
aku mmg dh lame x mkn nasik time buke
aku penah makan roti gardenia 2 keping jek
heran juge, sbb aku x lapar langsung
pernah juge aku cuma minum milo
kadang kadang aku jadi risau sebab aku mcm dh kurang selera mkn

mase mg lps, mase buke kat umah mak
mak masak besh
ade paru goreng, ikan patin masak lemak cili api
ade karipap, ade air oren, ade udang sambal
n semestinye ade sang kekaseh yg buat aku tmbah selera
memang. aku makan byk
tmbh nasik 2x
ratah paru goreng ngan ikan patin
tapi hasilnye, aku saket perot
pastu, aku x leh jalan tegak
terbongkok bongkok
aku rase perot aku dh penoh sangat
kadang kadang aku pikir
kantung perot aku dh kecik ke

aku takot sebenarnye
plus, kekaseh kate
aku dh kurus
owwhh ... takot nye
lagi lagi, aku soh makcik aku buat kebaye utk raye nanti
ape la makne kebaye tuh, klu badan aku dh kurus
mesti x sepsi da. mesti x comel da

aku tambah je takot bile suar2 keje yg aku pakai
sume dh londeh londeh
dulu berat aku 55 kg
skrg ni. dah 50kg da
dulu dulu aku nak sangat berat yg itu. 50 kg
tapi skrg, aku dh mcm takot pulak


abes tu mcm mane ekk ??
nk kene tmbah berat semule ke ?
xpe la
esok aku blk umah kg
jumaat, sabtu & ahad aku buke kat sane
bole la aku mkn banyak banyak
kot kot leh tambah 2kg
huhuhuhuh
cuma, aku arap
selera mkn aku bertambah laa
sebab, kadang kadang aku rase nk muntah tgk nasik



sumpah. aku takot!!!!

11 comments:

blur " ~ " specky o_O said...

time gumuk nak kuwus...

dah kuwus takot plak :-w

meh amek isi aku sket cni =))

aku poser tp xsusut jgk :((

^^CoMeL^^ said...

aiks..
naper tkot plak cha??
bukan mo kuwus ke??
haiya...
*tepuk dahi*

(o_0) said...

cha ..

kalo takat ko tgok sua slack ko tu cam dah londeh.. xpe g.. cube ko tgok mse ko pakai tu.. ade byk sgt gelebeh... mmg cam pakai sua pjm.. pastu bj kemeja sume pon sme gelebeh je.. cam pjm gak.. mmg nmpk ah kekurusan.. waktu tu.. ko hanya leh pakai bj kurung aje sll.. utk kaver bdn ko yg xdek rupe tu :-<

itu yg aku lalui taw.. sume kemeja aku beli aku bg adik aku .. sua slack lak aku pakai dgn blaus yg labuh skit.. supaya org xnmpk dia gelebeh giler kat pinggang sampai punggung..

huwaaaaaaaaaaaaaaaaa...

ni bln pose ni jadual mkn dah bubah.. mkn ikut smpt .. lg la xleh tmbh berat bdn.. :((

nk kurus sgt kan.. hah hamek b-(..

berat 55 tu dah ideal dah [-(

Dyana Halim said...

bln pose mmg camni..tetibe ilang selera mkn..same je dok umah dgn mak pun..

mkn nasik sket time buke pastu mkn sahur..itupun sesenduk je nasiknye..

rasanye bkn sbb ilang selera tp sbb pose..dh bape jam x mkn, mmg perut ssh nk amek mknan yg byk..lpas ni okla tu..jgn risau.. ;)

kalo icha leh turun smpi 5kg cane la org yg mmg bwh 50kg nih ek..aduhai...

chik Star said...

eyh,
dh tkot plak.
xper la cha ,xpyh sush2 nk berdiet kn.
kekaseh pon kte dh kuros.
:)

bestnyee..
lost 5kg sekelip mate.
jeles nih.

Intan said...

bestnya 8->

pesal ko x lalu? org cakap kalau ati senang lagi banyak makan..:D

kudut wat hal ek b-(

elok la tu, aku jugak yg x turun-2 [-(

Oyin said...

tgk pic ko aku tau ko dh kuwus...
x best arr ko kuwus...
bdn mantap2 ler bru best mau tgk muahahahaa

alaaaa...raye nnti mesti brat ko up lg!

kunang-kunang said...

olyn
igt kn oke
tp mcm x oke lak
ko mst selera je ekk
tp,
klu aku kat umah pon
mst selera juge
sbb ni kan sorang2

mels
tu la psl
pelik..pelik..

chem
br la aku phm perasaan ko
huhuhuh
mkn lg byk
okeh...!!!

dyana
arap2 lps pose ni
kembali normal laa
hiihih

bintang
dh tamo diet lg
cuma
slera mkn ilang da ni
pasni oke kot
x pyh jeles
bkn besh pon :p

intan
sebab jauh jauh ni
asek2 rindu jek
muahahahahhaha

oyin
miang nih
miang..
*tarek tinger*

wanie said...

hahahahahah cha, makan byk2 yep..tolg simpankan lemak utk aku sekalik.

Oyin said...

apa lak miang [-(
lgpn apa pekdah miang ngan cha [-(
len arr dpt raba2 ker [-(

bAby_bEe said...

chem n cha ~ sayep pon kuwos gax =((


ntan ~ ko tu takde harapan nak kuros pasal ko tu tengah hati senang =))