September 23, 2009

:: yeaayy...sudah raye ::



selamat hari raya yang ke-4
mesti ramai lagi yang tak masuk keje
kan? kan? kan?
tapi aku dan encik suami dah keje
kitorang memang tak amek cuti awal
sebab dah amek cuti untuk minggu depan
kan nak balik kampung minggu ni
heh
jumaat, malam kang gerak laa
memang saje pulang lambat
sebab ade majlis skit sabtu kang
so, sekali jalan la

camane dengan raya korang ?
mesti la seronok kan ?
aku pon
walau jauh dari keluarga
tapi keluarga mertua di sini seronok juge
walau tak seramai keluarga aku di kampung
tapi meriah juge
cuma takde sambal goreng & ayam masak merah
heh
tapi ayam masak rendang mertua sedap apeeee

pertama kali bermaafan dengan mertua
dengan ipar duai
dan paling penting; dengan suami terchenta
rasa lain je
heehhe
tapi tetap sebak
banyak salah aku dengan suami
sampai sedu sedu nanges
sampai mak mertua aku tanye, ape yang encik suami cakap
sampai kan aku sedu sedu
tapi, tak kan aku nak cerita pulak
malu la ai..
^-^

masa malam raya tuh
masa makan sama sama
masa dengar takbir raya
hati dah meronta-ronta
tengok diorg semua riuh riuh
aku dah rasa laen macam
lagi lagi bila mak mertua tanye
"kenape dot?"
terus laju je pecah tangis aku
dekat meja makan. depan semua
malu sungguh
patut la awal awal lagi
mak mertua dah ajak duduk sebelah dia
rupa nya dia kata, dia saja je nak tengok aku
tahan ke tidak
mane bole tahan beb
huhuh

malam tu juge sms kat semua keluarga di kampung
minta maaf segala
balasan dari diorg buat aku sebak jek
tapi cukup cukup la sedih
esok nak raye laaa..

pagi raye, masa encik suami pegi masjid
aku call mak. cakap ngan bapak
aku cuma tanye mak, "masak ape?"
dia jawab. tapi sambil nangis. huh. aku lagi la
sedih. sangat
dah 28 taun hidup
baru ni la raya jauh dari family
rase laen sikit laa
alaaa....dah jadi bini orang la
kene tanggung la
^-^

dah laa
penat nak cite banyak
belakang aku ni saket
mcm ni rupenya bawak baby yee
baru aku rasa
letih wooooo .... :p

pic raye takde. belum dapat
dah ade kang aku apdet
tata
dah. pegi sambung raya
^-^

update : 24/09 @ 0925hrs

3 comments:

Nabil Fizri said...

slmt hari raye

Intan said...

nape x sdondon cha :-??

nanges :-s ..xpe tahun depan turn ko plak :))

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

aahhaha senaseb laks kita tp seb bek ana raya ke2 da leh balk kg ehehhe