September 1, 2009

:: from JB with love ::



aku "emergency leave" dari rabu sampai jumaat
alhamdulillah, boss aku benarkan
memang plan untuk pulang JB jumaat tu
tapi sebab abang aku meninggal
aku terpaksa gerak awal
dari pudu pukul 1.30 ptg
tak dapat tiket yang paling awal
tu saje yang ada
walau aku tau, abang dah dikebumikan pon
tapi aku tetap nak pergi
terima kasih kat incik suami sebab memahami
kami sampai lebih kurang pukul 5.30
akak aku kate tak payah masuk singapore dulu
tak payah kelam kabut
esok jek datang
lagi pon, kereta takde dan petang2 pasti jem punye
walau sedih, aku ikot kan juge
di sebab kan tiada sape yang bole amek kitorg
terpakse suruh kak yana amek
berbuke dengan dia sementara tunggu anak sedara aku datang

esok nya pagi pagi kami gerak ke singapore
bertiga dengan anak saudara aku
sampai jek dah tak ramai orang
tinggal beberapa saudara rapat je
aku masih oke mase salam dengan diorg
tapi, sumpah aku tak tahan masa salam dengan akak
sambil dia peluk aku,
dia bisik kat telinga "abang dah takde da..."
aku peluk dia kuat-kuat
aku kate "dada langsung tak sempat jumpa dia kak"
kami berpelukan agak lama
sedih. sangat. mencucuk dalam hati
lepas tu kami borak borak borak
macam macam
sebak
moge roh abang di cucuri rahmat
dan di tempat kan di sisi orang2 yang soleh
insyallah
aku tak dapat tido sane
malam tu juge kami terpaksa pulang ke JB

anak manja abang aku
moge dia tabah
______________________________________

dari hari rabu sampai ahad
rasa macam masih tak puas
heh
aku tak dapat makan banyak
sebab selera aku tak mengizinkan
raya kang baru dapat jumpa diorg semula

owhh yee
aku dah bawak si putih sama sama
dia kat KL sekarang ni
bila sudah berdua, kadang kadang keadaan tak membenarkan
untuk kami pakai 2 kereta
jadi salah seorang terpakse berkorban
si chenta hati saya, terpakse lepas kan si elis
salah satu sebab nye, si kancil lagi murah bulanan nya
dan mungkin sebab lain
dia tak sampai hati nak suruh aku lepas si putih
walau sudah aku cakap, aku tak kisah
mana-mana pon laa
tapi keputusan dah di ambil
elis dah di lepas kan semalam (31 aug 09)
aku tau dia sedih. aku tau dia tak sanggup
sape pula yang sanggup untuk lepas kan barang yang kita sayang
sesiapa yang ada kereta
pasti tahu, macam mane susah nya
macam mana azab nya nak dapat kan
nak jaga. bawak ke sane ke mari
lebih lebih lagi elis dah bertahun dengan dia

maaf sayang.
kalau laa... kalau laa
haaaihhhh
semoga penjaga elis yang baru
dapat jaga dia macam mane lu jaga
lu jangan sedih lagi okay
walau putih tak se laju elis
tapi tu je la yang kita ada sekarang
moga putih dapat berbakti untuk kita


_________________________

epi befday kat agus semalam
moge makin bulat
bwahahahhahaha
sedih juge tak dapat juin semalam
moge jumpa di lain hari

5 comments:

^^AnGGun^^ said...

alalala...
tomeinye pic icha...
bulat jek pewot dia..syuke syuke syuke

apepon mels doakan semuga
roh abg ipar cha ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..ameen...
muga rohnya dicucuri rahmat di sana..

.::WaNiE::. said...

err xtau la nak komen ape ni..cumenye sbenarnya nak ckp untung nye ko cha somi ko salu je beralah .. sangat untung

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

bkn nk amik gamba jejelas nk tgk juga

naematul.ismail said...

semoga roh abg akak ditemptkn di kalangan yg beriman,,,

smoga selamat melahirkan juga..
akk cumill :)

me;
frequent blog hopper

penyet said...

thankz wish... icha yg ke - 365 huhuhu..