May 9, 2012

:: aryan dan susu badan ::

aku dalam proses nak putuskan susu badan dengan aryan
sebab dia dah dua tahun
dah tiba masa untuk hentikan

macam macam cara dan petua aku jumpa di google
ada kata suruh letak jadam
ada kata suruh letak garam
ada kata letak sirap (konon luka)
macam macam lah

sebolehnya
aku memilih untuk tidak menipu aryan
sebolehnya
aku nak dia paham kenapa dia harus berhenti
dan alhamdulillah
untuk 3 hari ini dia bole tidur sendiri tanpa menetek
tapi kasihan la
sedih sangat tengok dia
kadang tu menangis, selak selak baju aku
kadang tu, tak nangis tapi macam tak keruan
kejap pusing kiri. kejap pusing kanan

aku selalu pujuk dia kata; yang dia sudah besar
sudah tidak boleh menetek lagi
nanti dia tengok muka aku
nangis. geleng geleng kepala
bila aku cakap "mummy buat susu yee"
lagi kuat dia nangis

alahai.. betul la orang cakap
nak pisah kan susu dengan anak ni memang paling tak sanggup
sebab dengan itu saja buat kita rasa dekat dengan dia
buat dia rapat dengan kita
buat dia lebih kenal siapa ibu dia
tapi, nak tak nak terpaksa la juga
semoga aryan tetap kenal siapa aku
semoga aryan tetap dekat dan rapat dengan aku
walau sudah terpisah susu badan

hari ini hari ke-4
moga dia kuat
moga dia senang lelap
insyallah
^-^


9 comments:

♥naematulsaadahismail♥ said...

seronoknya akak...dpt bf aryan smpai 2thn lebih.patula selim melim..
sy dh pregnant pulak :P
baby sempat bf smpai 7bulan je ..

-icha03- said...

naem
tapi bukan full BF
campur campur

dah pregnant lagi??
waaahhh
efektif nyeeee
berape bulan suda???
tahniah yee :)

Es hash ei Ka Ei en said...

tahniah yeee :|

hehehe sian akai..
moga dia ok hari ni..
takpe org kata mmg hati kdg kala kena keras sikit dgn anak. demi kesenangan dia juga.

Emynz said...

sian ler yayan ^_^ . good luck

♥naematulsaadahismail♥ said...

ala..takpe campur pn kan.janji dia msh df bila malam ;)
dah nk masuk 20minggu..hee
rejeki..xsangka jugak secepat ni..kakak dia baru 10bulan

aNaS said...

eh dada..aku pon same cm ko..adam still bf smpai skrg..aku nak stopkan tp kesian kat dia..aku xsmpai ati nak tipu2 dia letak itu ini..biar dia sndr yg tak nak..

e!ya said...

insyaallah bila dah tbiasa aryan akan phm..kata org peringkat permulaan nie mmg kesian sikit tgk..si zahin pon maseh bf..kdg2 mlm aku saja jauhkan dr dia..tp xpa..bila dgn si ayah terus jer tido..

janna said...

igt x mse mule2 nk bg die susu botol?hehehe.ssh kan?
tp aku tao ko bole :)

*hug*

Anonymous said...

@____@