May 7, 2012

:: berjauhan ::

aku tak pernah berjauhan dengan aryan
dan aku tak dapat bayang kan berjauhan dengan dia
macam mana agak nya sakit berjauhan dengan anak?
bayangkan saja sudah buat airmata genang genang

aku cakap dengan incik suami
"mungkin, aku masih boleh berjauhan dengan dia"
"tapi untuk berjauhan dengan aryan tidak sama sekali"
bukan kata yang dia tidak penting
bukan juga untuk sombong diri yang aku sudah boleh berdiri sendiri
tidak sama sekali
tapi percaya lah,
tanya lah pada setiap ibu di muka bumi ini
jika di beri peluang,
tiada seorang ibu pon yang ingin berjauhan dengan anak sendiri

aku tak tahu kenapa aku keluar entry ini
mungkin sebab teringat kan si kekaseh gelap aku,
si ella terpaksa meninggal kan si hannah di rompin
bukan senang nak buat keputusan macam tu
sebagai seorang ibu juga, aku dapat rasa macam mana

ramai sebenarnya di sekeliling aku yang hidup nya begini
tinie; berjauhan dengan suami
amy; berjauhan dengan suami
fie; berjauhan dengan suami & anak
lin; berjauhan dengan suami
ahh .. aku tidak sendirian
cuma masing masing punya cara nak hadap ini semua
masing masing; nak tak nak kene hadap dengan tabah
dan percaya lah ;
kita kita; yang senasib ini,
lebih kuat dari apa yang kita sangka
jadi jangan lah selalu bersedih hati
senyum lah, sebab senyuman boleh buat kita lupa dengan segala masalah
sama sama doa moge Tuhan percepatkan semua proses ini

^-^



4 comments:

Emynz said...

me pun tak dapat bayangkan kalo berjauhan dengan intan ...tapi kadang mende camni buat kite lagi tabah kan :)

♥naematulsaadahismail♥ said...

nak tinggal mana aryan akak?
mana2 ibu pun mesti berat hati nk tinggal kan anak..
naem pi induksi 2minggu pn xkeruan.balik kursus dia xnk direct bf dah

Es hash ei Ka Ei en said...

ada seorg ustazah pernah cerita psl kwn dia..ustazah tu siap tanya kawan dia apabila ustazah temankan kwn dia ke airport hantar anak kwn dia yg berumur 10tahun untuk pergi bljr dkt africa sana.. bljr jd tahfiz.

ustazah tu tnya kwn dia tak sedih ker? tak takot ke? ank sorg2 kecil pulak tu dihantar bljr jauh².

kwn dia ckp.. ape nk risau ALLAH kan ada!!

jln hidup didunia ni kita yg pilih. dan ALLAH dah tentukan. so bila jdnya sesuatu tu yg tak pernah kita rancang pon akan terjadi. kita buat sbb tu jln yg kita ada.. makanya tawakal jelah pd ALLAH.

TABAH ye pd yg melalui.

jdkan kekuatan isteri nabi Ibrahim a.s yakni Siti Hajar sebagai pegangan kita semua.

Anonymous said...

@_____@