July 11, 2012

:: kepura-puraan ::

aku sebenarnya dah hilang mood nak kerja sini
entah lah
dari hari ke sehari makin bosan di sini
oleh sebab keadaan tidak mengizinkan untuk aku berhenti kerja
jadi nya aku hadap je la dulu
lagi pula sekarang da bulan july
lagi berapa bulan saja untuk bonus
rugi pula rasa untuk tinggal
walau aku dapat agak bonus kali ini mungkin tidak sehebat mana
tapi masih ada bonus. kan?
kerja letih setahun rasa puas bila dapat habuan. kan?
jadi nya. sabarkan saja lah hati
moga ade perubahan di mana mana
moga ada sedikit ketenangan di mana mana
haihh

siapa lah aku untuk bersuara
hanya insan kerdil yang tidak dipandang pon
its still the same. dari dulu sampai sekarang
jadi nya, sabar saja lah
apa lagi bole di cakap
bukan sendiri tak tahu yang persekitaran kerja di sini begini
bukan sendiri tak tahu yang orang orang nya memang begini
ah..bukan di sini saja
di mana mana saja pasti jumpa orang begini
yang penting pandai pandai lah untuk urus
pandai pandai lah untuk elak dari terjebak
dan pandai pandai lah dalam berbicara
hari ini kita boleh berkawan baik
tapi sekelip mata saja esok kita dah bermusuh
lumrah dunia. memang nye begitu lah

ini tidak sama dengan seawal 2003 aku join syarikat ni
sekarang dah 2012
sembilan tahun sudah
manusia berubah. hati kita lain lain
itu lah hakikatnya
dulu kau baik dengan aku. tapi sekarang kau tikam aku
ah. bukan tak pernah jumpa. kan?
bersepah manusia macam ni
tak susah nak cari

moge dikuatkan semangat lah
kalau berterusan. lepas bonus aku ciao
tak sanggup hidup dalam pura pura
ewaahhh
tak kesah bonus berbulan bulan tu
yang penting hati senang
kan ?
^-^

4 comments:

.::WaNiE::. said...

cha, xnak balik keje sini??

semoga terus murah rezeki

dalam bidang keje. rapat macam mana pun kau tak sedar dia tengah menikam.

sebab tu selepas 5 tahun aku beralih arah.

sedih terpaksa tinggalkan company tu

mcm mana pun tak guna kalau pegi keje tapi hati sakit ari2

sabarla tunggu bonus dah dalam tangan ok

janna said...

sabar yerp kak,igt mcm aku dulu. hari2 adap org yg tikam blkg.siap dok sebelah lagik.ewaahhh.lagik sgt kepura2an.
xpe,kalo kite dipihak yg bnr Allah sentiase ade ngan kite.mcm ko salu ckp kt aku dulu :)

*hug*

Anonymous said...

Fikir dalam-dalam..

Ko tgglkan suami ko utk ape?
Ko berkorban hati & perasaan ko utk ape?
Ko korbankan perasaan anak ko utk ape?
Ko korbankan kasih syg anak ko utk ape?
Ko korbankan perasaan somi ko utk ape?

Berbaloikah utk ko tgglkan pe yg ko carik selama beberapa lama ini hanya kerna..

rakan sekerja yg begitu.. yg ko sndri tau di tmpt baru belum tentu xder...

bos ko yg maseh mcm "sial" kononnya.. yg ko sndri tau di tmpt bru agaknya 10x lg sialnya..

Dan berbaloikah utk ko tgglkn pe yg ko carik slame ini utk sesuatu yg belum pasti di tmpt baru tu...????

-icha03- said...

wanie
masih dalam perbincangan
tak pasti lagi apa putusnya
tapi yang pasti,
tahun depan pasti sebumbung
tak kira di mana buminya
;)

betol kau cakap
manusia berubah
tengok la nanti macam mana
lepas bonus itu semestinya
walau pon aku tahu sikit saja thn ni
hahahah

kakde
insyallah
tq
*hug*

tanpa nama
terima kasih
:)