October 22, 2008

:: hari tido ::

*diam sekejap*
puisi yg kekaseh upload kat bawah nih
sangat indah
terima kasih kekaseh
(tak nak tulis byk2. nanti aku nanges)
___________________________________


semalam, aku mc
demam teruk. panas yg agak tinggi. tekak yang sangat perit
mase isnin tu, lepas blk keje terus pegi klinik
aku memang malas la nk sebut psl mc
sebab tahu, x dapat punye
tapi, aku mmg mcm blur bile jumpe doc
aku jwb sepatah sepatah
agaknye, doc perasan kot aku mcm blur2 gitu
trus dia kate, "oke. amek ubat. esok saye kasi mc"
aku macam..errkk.. dapat mc ke ?
ini sudah bagus, aku x mintak doc kasi pulak
terima kasih. terima kasih

semalam, 1 hari aku tdo saje
mungkin sebab ubat tu kot
yang buat aku ngantok
dah petang petang skit, baru oke
dah leh cuci kaen


smlm juge, dpt sms dari mmbr lame
adek dia masuk icu. kritikal
aku memang baek dengan family dia
tanye kat kekaseh, dia mcm x kasi sebenarnye
tapi juz ckp "klu rase oke, pegi la. klu x, jangan pegi"
aku rase dia nak cakap "x payah lah."
tapi, aku mmg nk pegi
aku rase bersalah pulak klu x ziarah
aku amek towel. nk mandi la kunun
aku ckp kat mak kak yana "makcik nk ikot pegi hosp? "
pastu dia kate, "kamu nk pegi? x sehat kan? dah x payah"
sungguh. aku mcm blur smlm
aku kate "a'ah..tu lah.."
aku trus msk bilik tdo smule
sms kekaseh, kate x jd pegi

malam nye. mmbr aku sms lagi
dia kate adek dia dh terok
tgh operation, buah pinggang dh x bole pakai
paru paru dah rosak
usus nk kene buang sbb dah melecuh
giler. aku x penah jangke mende ni jd kat dia
sungguh
moge. dia kembali sembuh
moge. dia smaken kuat

aku tingat mase dia dgn adek aku sll maen skate sama sama
aku tingat lg muke dia yg mcm duta - so7
aku tingat lg mase dia i'view tmpt keje aku
aku tingat lg mase dia rajen call2 aku
haaaihhh ..
dia tu dh mcm adek aku sendirik
knape ekk ? manusia jadi bodoh sebab cinta ?
Tuhan kn ade. knape x mengadu pade Dia ?

Ajid.
moge kau kembali pulih ye...



terima kasih kekaseh
sebab kau lekas2 paut aku mase aku tgh jatuh
kau lekas2 genggam aku mase aku sedang pedih
terima kasih

11 comments:

mochitsuki said...

:(
sebab cinta ek..
segalanya ttg cinta..

Anonymous said...

ajid..??bkn ke dak nih yg g tgk wayang ngan adek mase 1st raye tuh..??

(o_0) said...

tu la .. hah tu la tu..

haizzzz.. *sigh*

sape soh ltkn cinta 'DIA' tu bwh dr cinta sesame manusia??.. kan da naya diri.. kan kan..

aniwei.. moga dia kembali sembuh .. moga allah beri di kesempatan bertaubat dan berubah. amin.

(o_0) said...

oh ye.. kpd anda amoi cantek moga cpt sembuh juge ye ;)

^^CoMeL^^ said...

cha gik mane kamo harini??
badan udah sehat?
harap kamO cepat sembuh..

mcm tue dah dgn budak ajid tue..
moga dia cepat sembuh..
hmmm Cinta itu mmg Buta:|

.::WaNiE::. said...

cha,apa yg jadi kat ajid? apa kene mengena ngn cinta?? konpius ni konpius

apa pun moga2 segalanya selamat

-icha03- said...

chi
a'ah
sume sbb cinta

b
bukan la syg
tu daus

chem
manusia cpt lupe
cantu la

chem lg
amoi cantek?
sape?
saye ke?
timer kasey ;)

mels
sudah smaken oke nih
tp si boifren saye pulak yg saket
sian dia

wanie
*ketuk pale ko kuat2*
doa kan je la,
si ajid tu lekas sehat
oke =)

^^CoMeL^^ said...

cha..
lahaiiii
sian dia..
ni mesti jangket dgn cha ni..
herppp;))

pari-pari said...

hope ajid n kakak will get better soon.oke?
:)

.::WaNiE::. said...

ala dah lar org xpaham dia luku plak paler aku waaa..ngadu ar kat laki aku gini

**yeye doa lelaju..

bAby_bEe said...

uik.. apa jadik pada tu ajid? ngape sampai macam tu skali :-s


kunang2 cumil ~ smoga lekas bek...


null ~ haish asek demam ajek :-w