August 28, 2012

:: hari raya - 2012 ::




okay. card reader dah boleh guna
jadi, baru lah boleh update
sebab if aku update tanpa pic macam tak complete
hik hik hik

macam yang aku dah beritahu
tahun ni beraya di Johor Bahru a.k.a rumah parents aku
semua nya berjalan lancar
makan macam lepas geram
entah aku dapat control berat badan ke tidak
aku tawakal saja lah
sessi bermaafan tidak begitu menyentuh hati macam yang sudah
mungkin sebab aku baru bedal aryan
sebab mengamuk tak tentu pasal
sudah lah aku ni semput semput
orang tengah sibuk nak bergambar dia mengamuk
haaaa.. memang kena lah dengan aku kan?
aku memang manja kan dia, tapi bila ada part yang rasa perlu garang
memang siap lah kau, anak
aku pukul biar dia tahu sikap dia tu salah
tapi masa tu memang sedih sebab dia sedu sedu masa aku tanya,
"sakit ke mummy pukul?"
sambil sedu sedu dia peluk aku dan cium aku
ah..sedih pulak masa tu
tapi aku cakap dia elok elok
pujuk dia
then dia okay lah. dah boleh senyum dan gelak lebar

:: ini sebahagian moment yang dapat di snap masa hari itu ::








kemudian raya kedua kami gerak ke Kuala Lumpur
dari stesyen bas larkin :: 1.30 pm
kalau ikut pengalaman, selalu nya pukul 5.30 sudah sampai KL
tapi mungkin sebab orang semua sibuk nak beraya
kami jumpa 3 kali jem yang sangat rabak
pertama di exit Kulai. kemudian di exit Muar dan exit Seremban
dan menyebabkan kami sampai KL jam 8.00 pm
bontot sakit. pinggang sakit
nasib si anak bujang tak buat perangai
terlalu obses dengan lori dan bas
memang kecoh mulut dia. diam hanya bila tidur

sampai saje KL terus ke Flet sri Kota untuk amek kereta
tapi aku singgah rumah dulu, 
amek baju dan incik suami pergi cari pampers aryan
jejak je kaki di rumah
airmata jatuh tak henti henti
rasa rindu sangat dengan rumah
plus, rasa diri loser sangat sebab tinggal kan suami seorang2
entah macam mana rasa sunyi dia
aku dapat rasa
tapi apa yang aku rasa tak kan sama dengan dia rasa
sebab yang hadap nya dia, bukan aku
haaihhh

dalam pukul 9 lebih terus gerak ke batang kali
sampai2 terus hadap bakso buatan cik kakde
sedap. (dah memang aku hantu bakso..kan?)
letih sangat badan
tak borak banyak pon
tahu rasa nak baring saje
pinggang rasa nak patah

aku di KL dari raya kedua tu sampai raya ke-empat
hari jumaat tu aku gerak ke flet
tidur sana sebab raye ke-lima (sabtu) mahu pulang ke JB
plus. aku mahu cari baju2 lama aryan
yang mana masih elok boleh adik dia pakai
jangan membazir la kan

esok nya (sabtu) cik chem sudi untuk hantar kami ke stesyen bas
jadinya, pukul 9 pagi dia sudah sampai
gerak ke TBS dan sarapan pagi di sana
bas kami gerak 10.30 pagi
memang ngam ngam la
Alhamdulillah, syukur
perjalanan sangat lancar
ngam 4 jam kami sampai JB
again, aryan sangat behave dalam bas
^-^

:: ini sedikit kenangan yang sempat di snap di KL ::












kalian?
seronok ke beraye?
mesti makan banyak.
kan kan kan ?
share la yeeee
^-^

2 comments:

Myn said...


gamba aryan atas basikal tu kelaka ah , happy sgt dapat bawak orang hahaha

pagi pagi dah jadi drama ibu dan anak nie , dasyat hahaha. sian yayan ...tapi sape suruh buat perangai kan.

intan pun same kengkadang, nasib kecik. terpakse bersabar hish!

Es hash ei Ka Ei en said...

baru baca.. hikss

suka tgk gelagat aryan..
kelaka betol memek muka dia..
ikut sapa ntah!!


aku xleh update lg.. busyyy