August 13, 2012

:: rahsia ::




"rahsia ini... telah lama aku pendam kan
tiba masa nya..segala-galanya
ku cerita kan"

_______________________________

ewaaahhh ...
menyanyi pulak...
senang hati nampak..
hik hik hik .... 

ermm ... 
aku nak kongsi cerita
cerita gembira
tak tahu macam mana nak mula

okay.
aku mengandung
^-^
_______________________________

cerita bermula macam ni;
dalam pertengahan bulan mac gitu
aku macam rasa lain 
muntah2 pening2 tu takde
tapi perubahan pada badan
korang pon tahu kan, aku diet atkins
dan aku tak pernah pon fail
tapi pada pertengahan mac gitu
aku perasan, aku tak boleh control makan
setiap kali aku nk buat atkins, aku fail
perot aku buncit. even aku pakai korset, tetap nampak
aku pernah tumbuk tumbuk perot aku sebab geram
kenape macam ni? 
sebab since aku buat atkins, perot aku da tak buncit sangat
aku makin risau sebab bulan april nanti kan aku nak pegi sabah
memang aku dah aim, masa tu nanti aku dah slim la
tapi aku memang tak boleh buat atkins tu
tension!!
dan aku ke sabah dengan sedikit berisi
(kalau korang perasan lah)

balik je dari sabah, seminggu lepas tu
aku travel lagi ke KL
yang aku bercuti-cuti ke genting tu
haaaaa..masa tu lah...
seriusly, masa tu aku dah rasa aku pregnant
sebab; aku rasa comot sangat
plus, period aku tak datang datang
lepas tu, aku malas sikit nak bergambar
(kalau korang perasan, aku tak upload pon pic kat genting)
sebab memang comot betol
dan sebelum sebelum tu, aryan suka sangat cium perot aku
nak tidur mesti kat atas perot aku
nak tidur mesti pelok perot aku

masa kat KL tu juga, aku pergi wat check up
1st aku pergi klinik di batang kali
tapi x clear
tapi doktor cakap memang aku pregnant
kemudiannya, 1 may aku pergi check up lagi
dan kali ni memang confirm
aku pregnant

dan ini adalah hadiah ulangtahun perkahwinan kami yang ke 3
(2may)
dapat baby??
apa kau rasa??
huhuhu

perasaan aku? masa tuh?
aku tak tahu nak cakap macam mana
yang penting nya, aku jauh dengan suami
aku rasa macam susah sangat nanti
kemudian, aku pikir macam mana aku nak travel ke kl
berdua dengan aryan dengan perot memboyot
kemudiannya, aku sebak tengok aryan
aku rasa macam aku belum puas bagi kasih sayang aku kat aryan
aku rasa bersalah kat dia
aku macam belom kongsi kasih sayang dengan orang lain

orang pertama aku bagi tau; Chem
aku cerita segala resah aku
segala gundah aku
aku tumpah kan segala
dan aku tahu, dia tak kan pernah gagal untuk reda kan hati aku
segala macam kata kata dia beri
dari awal berborak aku nanges,
hingga lah hujung nya aku tersenyum

sebab aku percaya, bukan aku seorang yang begini
ada juga rakan yang lain yang seorang2 tanpa suami
semua pon oke saja
dan aku anggap ini cabaran untuk aku
kuat kah aku? tabah kah aku? berjaya kah aku?

dari awal kehamilan dan hingga kini
aku rasa oke
dan aku rasa aku enjoy kehamilan aku
(walau kadang ada mengeluh. normal la kan?)
banyak benda yang tak best masa aku ngandung kan aryan,
tidak ada kali ini

pertamanya
kalau dulu aku tiap tiap hari nanges balik kerja
(sebab tekanan kerja)
dan aku tersangat lah sensitif
tapi kali ini tiada
mungkin juga sebab tekanan kerja kurang di sini
dan aku memang tidak begitu sensitif
ada juga kadang sensitif sedikit
kadang kadang aku anggap itu normal
emosi orang mengandung tidak stabil

keduanya
aku harus berdikari
aku perlu drive hingga di hujung kehamilan aku nanti
bukan dekat. jauh. hari hari
dan aku cuma berharap satu
semoga kaki aku tidak bengkak awal2 ini
dan moge tidak bengkak langsung
sebab kalau ikot pengalaman dulu, kaki aku bengkak terok
sebab itu, dari awal2 ini aku sudah letak kotak di bawah meja
kalau dulu, semua harap kan suami
sikit sikit nanges, sikit sikit nanges
hahahahaha

ketiganya
aku kurang mengidam
dulu pon takde
tapi aku rasa, dulu tu more to ngada ngada kot
sekarang ni xde la sangat
kalau apa aku rasa nak makan, aku beli je lah
cuma ade sekali hari tu
tiba tiba aku nanges sebab aku tak jumpa karipap telur
aku teringin betol
alhamdulillah, esok nya anak sedara aku beli kan
hilang dah rasa sedih
terlebih-lebih sedih sebab teringat kan suami
kalau dulu, semua nya suami cari kan sampai dapat
-_-

keempatnya
aku gagah berpuasa
bukan nak meninggi diri, tapi aku bangga dengan diri aku
sampai ke hari ini, ramadan ke-24
aku baru ponteng sehari puasa
kalau dulu, jangan harap lah..
asek lapar. lapar. lapar
siap makan dekat cafe TM nuunnn
hahahahahahahah

sampai ke hari ini
takde lah aku rasa susah menjalani hidup ni sorang sorang
incik suami pon rajin datang almost every week
dan dia pon rajen tanya kabar dan beri kata semangat
aryan pon masa mula2 mengandung je selalu buat perangai
sekarang dah tak
alhamdulillah, nampak macam dia sayang adik dia
hari hari, tiap masa, mesti cium perot aku
aku cakap "dalam sini ade baby.. ade adek aryan"
aryan tak pernah timbul kan masalah pon
cuma kadang2 ade juga la rasa tension
bohong lah kalau takde, aku pon bukan kuat sangat
tapi aku bersyukur sebab aku masih ada keluarga
diorang lah yang selalu ingat kan aku
"aryan tu nak dapat adek..biasa lah buat perangai"
aku selalu kuatkan hati untuk tak marah2 dia
sekarang, aku selalu rajinkan diri untuk pelok dia
aku taknak dia rasa kurang langsung dengan kasih sayang aku
kalau daddy dia ade, aku tak kesah sangat
atleast, kami boleh berbagi-bagi

persiapan?
masih belom ada apa apa
baju baju aryan yang lama banyak yang masih boleh pakai
cuma perlu di kemas dan di bawa pulang ke JB
lain lain masih belum
nanti lah lepas raya
aku sendiri pon belum cari baju maternity
naseb baik aku rajin beli dress lately
seluar pon banyak dah tak muat
arghhhhh 
sekarang. berat aku 66kg
boleh imagine tak badan aku macam mane sekarang ?
hahahahah
okee...
sile layan...
^-^










:: ini hari ini ::



kau rasa, berapa usia kehamilan aku sekarang
it's 20 weeks @ 5  months
dan due aku insyallah hujung december (30.12.2012)
tapi aku berharap aku bersalin 2013

sekejap saja masa berlalu
maaf, baru bercerita
bukan tidak mahu berkongsi
cuma belum masa, sebab aku memang tunggu usia 5 bulan
dan hari ini lah harinya
jangan kecil hati jangan merajuk hati
sebab aku sayang kalian
aku tetap mahu kongsi dengan kalian

nak boy or girl?
jujur, aku sedikit berharap baby girl
kalau kau tanya ada beza tak?
entah. aku sendiri tidak perasan
kalau orang kate, 
tidur mengiring ke kanan itu more to baby girl
tapi aku, dua-dua belah aku ngiring
kalau dulu, memang aku perasan aku tidur mengiring ke kiri
jadi, aku rasa macam takde beza apa sangat
lebih kurang je
kadang aku comot, kadang aku rasa perlu berhias

tapi jujur juga, aku tidak kesah jika di beri lelaki. sungguh
sebab, pengalaman menjaga anak lelaki hampir 3 tahun ini,
tak pernah pon menyusahkan aku
tak kesah lah apa yang tuhan mahu beri
yang penting,
anak aku itu nanti molek rupa parasnya
cukup sifatnya, cergas mindanya
sihat akal fikiran, badan dan fizikalnya
doakan yang baik baik untuk dia ye?
untuk aku juge

*pic lagi banyak sebenarnya
tapi semua sudah lebur di sd card tu
huhuhuh 
-_-

____________________________________

(maaf entry agak panjang)
hik hik hik

17 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

Congratsssssss
comeynya perut.br 5bln dh nmpk.eh
naem 5bln ritu org xpasan lg.
Nk awl thn mesti nk gapkan 4thn kn?heeeer
alhamdulillah.pttla bj ry dr poplook.hee.kna pakai dress rupnya.
Take care kakak

annapeje said...

Congrats icha happy 4 u heheh best nyer

SayaBudakPemalas said...

Tahniah Icha & husband!!!!
:))

Seronoknya Aryan dpt adik (^_^)

Semua tu rezeki, in sya Allah..
Dugaan utk mereka yang Dia syg..
:)

mochitsuki said...

eeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
bencila..
maen secret2 nihhhh...
i noe.. kita jarang berbual kan..
xmacam dulu..
aniwei.. tahniah..

Es hash ei Ka Ei en said...

terkejut aku chi ni..
dah lama ilang ..
tup tup muncul..
ke ko jd silent reader ni??
hahahaha lempang kang..

pegi update blog sana!!

cha :: geramnyee nk usap perut tu.. bolattt

-icha03- said...

naem
tu la psl
kali ni perot beso betul..
br 2 bln pon dah nmpk beno
hik hik hik

anna
tenkiu
nak kejar anna ni
hahahah

dyana
tenkiu syg!!
:)

mochi
ko hilang
ntah ke mane
huhuhuh
ape pon tenkiu

chem
nnt la jmp btol...
usap la mcm aryan tu haa
hahahaha

jaNNa said...

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! ko preggy?xtao ponnnnnnnn!!!! sampai ati ;p

-icha03- said...

GEDIK..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Myn said...


congrats weh....kalo gal bleh main playhouse ngan intan, hihikz

-icha03- said...

ye lah mynz
intan kan dok sblh umah aku
hahahahahhaha
:p

ape nk kirim kt ko sblm blk msia eyy
cewaaaaaaaaahh...
mcm byk duet...

Myn said...


gune webcam boleh ape hahaha!

haa nak kirim ape, cepat pk 2 minggu dari skang :P

Es hash ei Ka Ei en said...

kin nak kirim intan boleh tak min??

hahahahahah

-icha03- said...

mynz
hik hik hik
betol juge yee...
sorang ckp french
sorang ckp melayu
layaaannnnnnnn
nnt aku pikir
hahahaha

chem
ko mst dpt jmp
aku nnt x smpt nk jmp
:'(

e!ya said...

akhirnyerr..
nyway congrats skali lg..
semakin chumel peyot tue..
yeee dt bpose penuh thn niehh..
insyallah ;)terus sehat wehh!!

-icha03- said...

tengs for the tip aya
;)

aNaS said...

hoih...gambo hr tu xnmpak beso cm ni pon..

-icha03- said...

ana
harus lah maken beso
kaaaaaaannnn
hahahahahah
:p
aku tunggu ko pulak
cepat..cepat...