September 10, 2012

:: berat naik. arrghh..!! ::




semalam mak aku tiba tiba masak mi banyak banyak
nak ajak anak anak sarapan pagi kata nya
entah apa mimpi
hik hik hik
dari semalam nya dia dah siap kan koktel kelapa
pagi pagi lagi
dia dah suruh tepon semua anak anak dia
(kecuali yang kat singapore la)
alhamdulillah, nasib baik ada yang luang kan masa
ada 2 keluarga yang tak dapat datang


tak banyak pon juadah nya
koktel kelapa, goreng pisang, mihun dan sambal telur
itu saja
bukan main bertambah makan

aryan pulak asyik meragam
entah kenapa
rindu diddy agaknya
tengah tidur pon ngigau sebut nama diddy sambil nanges
hik hik hik 
malam tadi pulak asek merengek
ahh.. kadang rasa tensen
tapi bila tengok muka dia lama lama
pastu bila dia asek pelok leher aku
asek usap perot aku
hilang rasa tensen
cuma agak letih la 
sebab nak bawak badan sendiri pon aku tak larat
saket belakang dah mencanak-canak sekarang ni
aryan pulak bukan main manje
asek asek hulur tangan mintak dukung
tak sampai hati kalau tak layankan
dia sangat manja dan comel
geram
hik hik hik

_________________________________________

oke
ini ada cerita sedih
ingat tak dulu aku cerita pasal
konon aku nak jaga berat badan dalam waktu hamil ni?
ok. aku FAIL. aku GAGAL
tadi aku ade check up
check untuk 6 bulan 
check up lepas sebulan lepas
dan check up lepas raya
dan hasilnya
berat aku naik mendadak
amek kaaaaaaaaauuu 4kg naik
gile?????
so sekarang berat aku dah 70kg untuk 6 bln kandungan
oh myyyyyyyyyyyyyyyyy
abes macam mane?
ada lagi 3 bulan sebelum melahirkan
dapat ke aku capai cita cita aku untuk berat hanya 75kg?
huk huk huk 
ni gara gara makan tanpa henti masa bulan raya
oouucccchhhhhh

nasib baik lain lain aku ok
darah, jantung
jadi nya, cik missy kata tak perlu minum air gula
dia assume aku punye selera makan bertambah
melainkan kalau bulan depan aku naik banyak gini lagi
memang minum air gula la gamaknya
sadis sadis

aku rasa, aku perlu kurangkan ambil nasi
sebab aku makan nasik tiap tiap pagi/tengah hari/malam
mau tak nya? kaannn ???
kena susun semula jadual pemakanan ni
^-^

oke la
apa apa nanti aku cerita lagi
by u ollsssss



saja nak upload
pic jumaat lepas
masa pergi open house dak opis
masa ni aku makan
nasik ayam + bakso + mi kari
wawawawawawahh ..
membesar bagai johan
huk huk huk huk
masa ni juga, patot jumpa cik puan ella
tapi tak berkesempatan
nanti lah aku dah bersalin baru kita jumpa ye ella??
haaihhhhh


13 comments:

.::WaNiE::. said...

4kg?

meh bagi aku 4 kg tu, aku sambut dgn hati yang gumbira

jagalah makan.

goreng pisang tu, nampak sedap sgt

Anonymous said...

ckp dgn nana.. kepala dia da mcm alien.. hahahaha

-icha03- said...

wanie
ahhhh
kalau la lemak tu bole dipindahmilik
dah lama aku bagi kat kau
huh!!!

incik
oke
nanti disampaikan
ciittt

Es hash ei Ka Ei en said...

kenepa kena amek air gula eh??
xpaham ..

hahahaha..

aku pon dah naik blk ni..
susahnya nk control makan.

-icha03- said...

chem

"Ibu yang hamil disarankan mengambil minuman bergula bagi tujuan memastikan kesihatan ibu tersebut tidak menghadapi penyakit gestational diabetes yang sering di sebut sebagai penyakit diabetes ketika hamil"

kalau berat badan naik mendadak
(contoh; masa aku ngandungkan aryan
berat aku naek sebulan 6kg)
so..memang kena la amek air gula

jangan tanye aku kenape "air gula"
aku lupe kenape
tapi ade org penah cakap kt aku

rase dia ya allah
gula sahaja
manis sangat
sampai rasa tersekat kt tekak
dalam masa 2 jam
kita tak dibenarkan balik
sebab keputusan akan di beri mase tu
kalau dalam masa tu, kite muntah
memang kene minum lagi pada hari lain
perrghhh
bluuuweeeeekkkkkkkk
:p

paham tak?
tak?
x pe la..
hahahaha

H said...

baru 4kg...
tapi tetap je comel ciki tengok.
<3

rindu!
:(

-icha03- said...

ciki
:(

rindu juge
sangat!

Es hash ei Ka Ei en said...

hahahha

yg aku xphm nk check diabetes tp telan air gula.. hahahahha

ok xpe.. tq for explaination.

.::WaNiE::. said...

aku pun pelik sbenarnya kien

kenapa air gula.. tp utk elakkan dpt diabetes

kenapa dipanggil air gula

rasa dia manis cam air gula ke

adoi

Anonymous said...

dia bg air gula tu sbb - lps 2jam badan akan cerna then doc akan dpt bacaan gule dlm darah ibu. so jika bacaannye lebih dr drpd yg sepatutnya (ader la bacaaannya) so doc akan suruh ibu tu mkn ubat utk elak diabetes..

mochitsuki said...

ha??
aku pon update pasal berat..
waaaaaaaaaaa.. sama la plak..

-icha03- said...

chem
tu yg aku ckp
aku lupe tu..
ade org explain kn ari tu
ntah la ape
lupe

wanie
mmg sgt manis
smpai tak tertelan
rase tersekat jee

incik
ye ke?
tq for the info

mochi
hahahahah
aku preggy
xpee
ko tak..
x bolee..
hahahaha

Emynz said...


Meriah betul .. Seronok jeeee