September 20, 2012

:: spaghetti olio with mussels ::




masih malas nak update
nak update sikit je
semalam buat spaghetti
spaghetti olio with mussles
aku letak sekali resepi la ye
in kes cik wanie nak buat
hihihihihihi



bahan bahan

udang
kupang
spaghetti
capsicum
minyak zaiton / minyak biasa
daun ketumbar
bawang holland
bawang putih
oregano
lada hitam
lada sulah
1 biji lemon (ambil jus nya)

cara cara

tumis bawang putih + bawang merah
masukkan kupang (gaul sampai masak)
masukkan udang
masukkan sedikit oregano / lada hitam / lada sulah / garam (gaul hingga rata)
masukkan capsicum
masukkan spaghetti yang sudah direbus asing
masukkan daun ketumbar
masukkan jus lemon
gaul rata dan angkat

*kalau nak pedas, tambah lah cili api ke chilli flakes ke
dan boleh juga di tambah dengan parmesan cheese




______________________________________

oke la..
itu je update hari ni
hati sedang gundah
naseb esok ade budak moolat nak datang
ah.. tak sabar
^-^


3 comments:

Emynz said...


Budak moolat selsema, cranky sikit tapi kalo pandai bodek mmg dia peluk peluk hahhaah

.::WaNiE::. said...

hahahahahahah

thanks cik !!!


mcm tau tau je kan

nak tanya

aku ada spaghetti yg jenis spiral tu

kalau ganti ngn tu boleh tak??


hehehehehe

-icha03- said...

myn
yeaaayy
nnt suruh aryan pujuk
dia mmg pndai
hihi

wanie
pasti boleeehhh
;)