February 10, 2011

:: intan ::

tadi pagi, aku dapat message kat FB dari ♥intan
dia tanya, macam mane aku train aryan isap susu guna botol
sebab puteri dia, mia; nanges2 tak mau isap botol
kesian mia
kesian sebab intan dah mula kerja
so, mane pula si mia nak dapat nenen kot mama dia kerja. kan?

aku teringat masa mula-mula dulu aku ajar aryan hisap susu botol
aduih. tertekan beb. tertekan. haha
aryan beriya-iya x mau. sanggup dia melalak. sanggup berlapar
tapi untuk dia hisap susu botol, memang tak ah
panas weh hati. lagi masa tu aku sendiri hadap. serius aku cakap.
kalau x kuat, mesti anak dah kena dera
tapi tak kan la kan. hihi
tapi memang mencabar ah saat saat tuh
lepas tu, aku pujuk dia, cakap cakap dengan dia selalu, bagitau kenape
lama lama dia okay

tu ah aku cakap kat intan, kalau nanti anak kita dah paham. senang
macam aryan. seminggu aku kat rumah, seminggu la dia isap susu badan
mula mula risau juga, takot dia lupe kang bile anta kat babysitter
takot dia dah x reti hisap susu botol
tapi tak. dia okay. so itu makna nya, dia dah paham
bila mami dia kat umah, mesti nak isap susu badan
tapi bila takde, takpe. dia bole hisap susu botol
alhamdulillah

so; untuk intan
moge kau berjaye ajar mia hisap susu botol ye
kene tabah tau. jangan cepat putus asa
memang ah amek masa, tapi kalau dah berjaya, senang sikit kau
gud luck! ^-^

6 comments:

(o_0) said...

hah kan ada cite..

huhuhu .. bila dah jd mak ni mesti la lg byk cite.. ape la.. saje je b-(

sbnrnye aku pon pelik.. kalo tgk si intan tu jiwa cam kental je.. tp sejak ada anak lain dah skit.. lbh sensitip.. cpt touching tu dia tu.. kena kuat smgt cam ko.. kan kan .. mmg la naluri keibuan tu.. tp nak wat cane kan.. kena kuat.. kena sbr byk.. mcm ko ckp la.. ckp2 selalu.. sambil doa2 selalu mntk sama allah tlg permudahkan urusan kita.

weh weng kalo ko bc ni.. jgn terpedaya dgn muka ank ko yg comei yg menrenggek tu sgt.. nnt ko lemah je.. syahdu je..jd garang skit.. kental sikit .. ekekekeke.. pandai je aku cam ada anak je. hahahahaha

go go chaiyork!!!

PenyeT said...

susah ke?
aku tgk anak aku senang je nyusu botol.. bg je terus isap.. pelik..

-icha03- said...

chem
ye ah
nnt aku update sll yeee
:p
siap ade pesanan utk intan lg
hahaha

agus
tiap manusia dilahirkan tu
berbeza beza
tak semua anak sama perangai nya
kan? kan?

Anonymous said...

*dia tanya, macam aku train aryan isap susu guna botol * - perenggan tertggl satu perkataan

-icha03- said...

done.

Intan said...

cha - tuh la...adoii cam x mampu jek aku nak lakukan sndiri..slalu kalo train dia , aku kena keluar pegi jauh sbb kalo aku dgr jek suara dia, alamatnya aku yg kalah..byk kali dah aku cuba tapi huhhh aku x sekuat ko kot cha..aku macam x bole jek :( tp aku akan usaha jugakk..


weng - tuh la..aku pun rasa aku dah kental tapi rupanya tak kan..aishhh ni plak mia jerit sampai xde suara, lagi la kekentalan aku ilang...alahaii hati ibu, camni rupanya kan..aku akan cuba cakap ngan mia walaupun mia buat x dgr jek ngan aku,,huhuhu...bila la aku nak berjaya..saket wooo otak aku fikir pasal mia, sampai nyaris nak pengsan kat opis...huhh gila betolll kuasa mia kat aku,,,


agus - ko ajar awal kot, aku ajar lambat..agus tolong ajar kan mia utk aku =))